tekan jangan tak tekan!

Friday, January 24, 2014

Birthday, Wedding and..

Assalam..

Edisi update cerita yang hampir basi. Tapi kena jugak update sebab penting. Haha, penting gitu. Okeh, 11 Jan yang lalu, bersamaan hari Sabtu, genap lah umur mummy 29 tahun. Hoi lah, dah tua kan. Tahun depan dah masuk 30 series. Owhh tidak! Dan pada tarikh yang sama, my little sister dah selamat jadi bini orang. Dah selamat kahwin. So tahun ni, dapat lagi seorang adik ipar. Eh, insyaAllah 2 orang tahun ni. adik yang no 3 insyaAllah akan kahwin bulan 5 or 6 nanti. Since ada 2 wedding tahun ni, so buat majlis kecik2 aje untuk 2 orang ni. huhu. Asalnya nak buat sekaligus 2 beradik ni, tapi banyak pulak halangannya, jadinya, buat asing2 la. Tak apalah ringkas2 pun, asalkan selamat. Jemput pun sekadar jiran tetangga aje. Lepas ni habis la adik beradik kahwin, tak ada yang bujang dah. huhu. Tahun ni jugak insyaAllah jadi tahun kahwin sedunia buat family kami sebab ramai kot sepupu2 yang plan kahwin tahun ni. My cousin pun bertunang pada hari yang sama juga. Insyaallah tiap2 bulan akan ada wedding. Alhamdulillah. Berkembang pesat keluarga.



Cerita pasal birthday pulak, tak ada lah nak sambut meriah. Dah orang busy dengan wedding lagi, majlis tunang lagi, kita tumpang potong kek orang je la. haha. Teringin nak buat kek sendiri, tapi mana sempat. Dah la bertungkus lumus buat cupcakes untuk hantaran bagi 3 pihak. Penat kot duk menguli fondant. hehe. lama hoi tak main fondan ni. nasib baik menjadi. kehkeh. Apapun, syukur Alhamdulillah, di usia 29 tahun ni, Allah dah beri bermacam nikmat hidup buat hambaNya yang hina ini. Syukur masih punya suami, anak, ibu bapa dan adik beradik yang menyayangi. Juga syukur hidup dikelilingi sanak saudara dan teman2 yang menghiburkan. Syukur diberi peluang untuk menjaga anak dengan tangan sendiri. Rezeki yang tidak putus2. Terima kasih Allah. Nikmat Allah manakah yang engkau dustakan?

hasil kerja mummy yang tak berapa nak kreatif. huhu





Dan satu cerita yang agak menyedihkan, berlaku beberapa hari selepas hari2 yang menggembirakan kami. One of my friends, telah kembali ke rahmatullah, sehari sebelum sambutan MaulidurRasul. Berita sedih ni dapat liputan akhbar dan TV. Salah satunya di SINI. Arwah merupakan teman sekolah saya, tapi tidak lama pun kami berkawan sebab selepas beberapa bulan, beliau bertukar ke Politeknik. Tapi masih lagi berhubung seperti kawan2 yang lain. Kali terakhir bertemu beliau adalah beberapa tahun yang lalu, sebab beliau jarang pulang ke Terengganu. Yang ralat, saya tidak menghadiri majlis perkahwinannya bulan November yang lalu. Ye, baru bernikah 2 bulan. Dan dikatakan sedang hamil 6 minggu. Allah, sedih tak terperi rasanya. 2,3 hari juga saya ambil masa nak telan dan hadam kejadian ni. Sudah ajalnya di situ. Bila masa, dan di mana, sudah dalam ketentuan. Moga2 roh arwah dicucuri rahmat. Buat temanku, Kamarusolahiah, kau sentiasa dalam doa dan ingatan kami. Alfatihah.

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati