tekan jangan tak tekan!

Showing posts with label Aidilfitri. Show all posts
Showing posts with label Aidilfitri. Show all posts

Tuesday, August 20, 2013

Kenangan Aidilfitri 1434H yang Indah.

Assalam..

Heii, raya dah berapa belas hari ni, baru nak update. Lantak lah, mak tak berapa nak rajin. kihkihkih. Alhamdulillah, Syawal tahun ini sangat bermakna buat kami sekeluarga. Kembali balik excited nak beraya tahun ni. Semuanya sebab our lil' angel, AMANI! Ya, kehadiran si kecil ni sangat memberi warna pada keluarga kami. Her first Syawal, mak pulak yang terlebih teruja. huhuhu. Baju raya entah berapa pasang, lebih dari sepuluh kot. Ayah ngah dia saja pun sampai 3 pasang di belinya. Ayah chik lagi, maksu lagi. Meriah ko dik. Raya pertama saja dah tukar 3 pasang baju. huhuhu. Kemeriahan raya makin bertambah sebab tahun ni jugak ahli keluarga dah makin bertambah. Dah ada adik ipar. Hari last Ramadhan, sempat berbuka cukup korum, 8 orang semua. Sesak meja makan. Tahun depan, bertambah lagi adik ipar InsyaAllah, kena makan kat bawah la pulak gamaknya. hehehe.

Hari raya pertama tahun ni agak berbeza sebab adik lelaki no 2 balik ke rumah isteri. Dekat saje, dalam 15 minit je dari rumah mak. Tapi datang lambat lah pulak. So sesi bersalaman minta maaf, diaorang laki bini tak ada dalam gambar. Owh, first time tahun ni tak ada gambar sekeluarga penuh. Ralat jugak rasanya. huhuhu. Macam biasa, lepas salam2 peluk cium, bergeraklah ke rumah arwah nenek dan makcik. Makan time! Raya pertama ni, biasanya memang kat rumah saya tak masak apa2. Sebab nak serang ke rumah saudara2 terdekat dulu. Rumah keluarga belah mak ayah berdekatan. Sekampung lah katakan. Jalan kaki je nak ke rumah family belah mak dan belah ayah. Tahun ni tema biru gelap. Recycle sebenarnya. Dah pakai masa kahwin adik April lepas. kihkihkih. Jimat sangat kan. Lil' Amani first time berbaju kurung. Comel gila. haha. Tapi baju yang beli ready made aje. Pasal mak salah jahit baju budak ni, terkecik sikit. So nampak sendat, kesian dia. Hancur harapan nak sedondon nak oii. sobs.


Tok Ki dan Tok Wan Amani


First time raya dengan cucu.

Kami laki bini. Sembunyikan sebahagian badan di belakang suami untuk kelihatan kecik dalam gambar. kahkahkah


Kami bertiga!


Kesayangan kami yang semakin banyak akal! 

Raya kedua, OPEN HOUSE. Memang tiap2 tahun, raya kedua adalah open house kat rumah kami. Menu wajib sama tiap2 tahun. Requested dari tetamu okeh. LONTONG dan SOTO. Tahun lepas try ubah menu, mee kari dan soto. Ramai complaint, nak lontong juga. So kembali lah kepada tradisi. huhuhu. Alhamdulillah, penuh rumah. Ahli keluarga bertambah, makanya bertambahlah tetamu bila keluarga ipar duai bertandang. Makanan licin tak bersisa. Harap maaf lah pada yang tak sempat makan sebab datang lambat. InsyaAllah, tahun depan kalau panjang umur, kena tambah kuantiti. huhu. Masa ni, mummy dan Amani sedondon, yeay! nak sangat sedondon bagaikan. Ada kisah di sebalik baju merah hijau ni. Baju kurung mummy ni sebenarnya baju raya tahun lepas. Masa tengah sarat mengandung, hantar kain kat tukang jahit. Memula dia taknak buat sebab dah sarat benar. Last2 dia buat juga, dengan pinggan kain yang di besarkan. So, dah pakai lah tahun lepas. 3 bulan lepas, jalan2 kat Giant KT ni, tiba2 jumpa gaun baby sebijik dengan baju mummy. Apa lagi, teruslah ku sambar buat baju raya budak kecik ni. hehehe. Suka tak terperi gitu mak nya.

meriah!

Kami sedondon! yeay!! 

Raya ketiga, berjalan2 time! Menapak lah kami tiga beranak mengukur jalan ke rumah saudara mara. Lebih ke rumah saudara mara suami. Sampai lewat petang kami berhari raya. Penat tak usah kira lah. Tapi tak apa lah, bukan selalu kan. Time2 macam ni lah nak kenal saudara mara pun. huhu. Our darling paling beruntung, meriah dia kumpul pitih raya! Telan air liur lah juga tengok duit dia beratus2. hahaha. Excited mak dia ni duk mengira duit anak. Nanti mummy masuk dalam tabung haji ye. DIa sedap je ngumpul duit, mummy daddy tersengih je kena hulur duit raya sampai licin poket. kihkih. Alhamdulillah, berpeluang sedekah duit kat budak2. hehe.

Okeh, cukup lah update sampai raya ke 3. Lain2 hari dah tak beraya dah, walaupun dapat cuti panjang gila. Maklumlah, dapat cuti sekali dengan cuti sekolah, bahagia berganda2 gitu. Setengah bulan bercuti, baru Ahad lepas masuk kerja. wuwuwuwuw. Yang pasti raya tahun ni antara paling happy dan seronok. Moga2 tahun mendatang bertambah2 seronoknya. Amin. Sebelum terlupa, Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin kepada semua sekelian makhluk tuhan di muka bumi ini!

eh, last but not least, family potret yang berjaya di ambil lepas open house raya ke 2 tu. Memandangkan semua ada, kecuali seorang yang beraya tak reti nak balik, saya paksa semua orang amik gambar. muahahaha. ni dia gambarnya..









































Bahahahaha. Kelas tak gambar raya kami. Kes malas nak pakai baju raya balik. Penat tak hilang lagi ni. Tengok budak Amani tu, muka seposen je. Masa nak ambik gambar ni dia tengah tidur. Tiba2 terjaga, menangis dalam gelap tak ada orang teman. Terus tangkap dia kejap amik gambar, pastu terus tepuk2 tidur balik. hahaha. Kesian ko dik. 

Tuesday, August 21, 2012

Aidilfitri 1433H..

Assalam...

Walla, sudah 3 Syawal??? Kalau hari2 yang seronok ni mesti cepat saja berlalu kan. Tup2 nanti dah habis seminggu, dah kena masuk kerja dah. Kan best kalau hari2 dapat cuti raya. hahahaha. Berangan! So, raya tahun ni macam mana? Sangat seronok! Hari raya pertama, as usual lepas solat sunat raya kat surau belakang rumah ni, mesti lah ada acara bersalaman sambil memohon ampun dan maaf. Tahun ni tahun kedua salam cium tangan suami. Banyak gile dosa kot, bertimbun2 bak gunung. sobsobsob. Nasib baik suami sudi maafkan. kehkehkeh. Alhamdulillah. Even tahun ni nenek dah tak ada, tetap juga ke rumah nenek. Lagi pun bukan jauh, selang 3,4 buah rumah je. Makan2, minum2. Sampai kenyang tak boleh jalan. hahaha. Biasa lah, asal raya je, limpahan makanan memang melimpah ruah. Sebut je, semua ada. Sodappp!





Tahun ni, tema kami PURPLE! Ehh, macam pernah pakai je tahun2 sudah. haha. Memang pun. Recycle je balik sebab jubah raya saya beli last minit tu color ungu. Jadinya husband pakai baju melayu lama je. Jimat dan senang. hehehe. Tudung raya lagi lah, beli malam raya tu. Time orang duk bertakbir raya, mak buyong ni terkedek2 jalan duk cari tudung. Hazab sungguh. Raya tahun ni dengan perut nan besar. Suami cakap saya dah jalan macam orang tua. T________T. Memang lah, kenderaan muatan berat, harus lah jalan perlahan. kehkehkeh. Rindunya nak jalan laju2 macam dulu. huhu.

 31st weeks of pregnancy..

 haa kau..kembang semangkuk kannn..

Then semalam raya kedua, OPEN HOUSE! Dah jadi tradisi, tiap2 tahun memang raya kedua rumah mak buat rumah terbuka. Tahun ni menu dah tak sama, tukar sikit. SOTO dan MEE KARI. Nyumm nyumm! Tapi ada juga yang masih tercari2 lontong mak saya. haha. Tak ada lah tahun ni, lain tahun kita buat lagi ek. hehe. Open house punya pasal lah sampai naik sembab kaki mak boyot ni. Seramm kau! Mana tak nya, dari pukul 6.30 pagi sampai pukul 10 pagi berdiri tolong mak duk siapkan makanan. Lama dah tak masak, sekali kena masak, amik kaww. 2 periuk besar tu. Penat tak usah cakap lah, nak patah pinggang tahu. Alhamdulillah, orang datang penuh satu rumah. Nasib baik adik2 jadi pembantu. Penat punya pasal, satu gambar pun tak ambil masa open house semalam. T___T.

Hari ni macam mana pulak? Tak tahu lagi. Tiba2 darling husband kena kerja pulak jap tadi. Baru lah plan nak berjalan rumah sedara mara, tiba2 kena kerja pulak. aduiiii. Dia cakap sekejap je, tapi tak tahu lah. Kan tunggu2, sampai ke petang tak balik2. Redha saja lah. Sobsosbsob.

Sunday, August 19, 2012

Selamat Hari Raya Aidilfitri!

Assalam..

Alhamdulillah, esok kita akan sambut 1 Syawal 1433H, InsyaAllah. Sekarang dah pukul 12 tengah malam. Masih melepak depan TV, tunggu nasi himpit atas dapur. Suami masih bekerja. Ye, masih bekerja di saat orang nak tidur ni. Kesian betul. Lepas berbuka tadi sempat mak buyong ni menapak ke Shah Bandar mencari tudung raya. Nasib baik jumpa yang sesuai, yang penting MURAH! Tak ada maknanya nak cari tudung berpuluh2 ringgit, tak minat. kihkihkih. Dasar kedekut ni. huhuhu. Sempat juga sambar sehelai lagi kemeja untuk suami yang sibuk memanjang, nak shopping pun tak sempat. Sungguhpun suami tak mampu nak bawak bini dia ni shopping last minit, adik2 ku yang baru pulang dari perantauan menjadi tempat mak buyong ni bergantung harap untuk jadi driver untuk ke mana2. Nak harapkan saya memandu sendiri, nan hadoo lah. Time2 raya ni, bandar Kuala Terengganu dah bertukar jadi Kuala Lumpur, jalan sesak merata ceruk. Nak ke mana2, baik naik motor je. Kalau naik kereta, berkampung lah dalam kereta berjam2. Tak sanggup mak!

Tahun ni raya memang berbeza. Tahun ini first time raya tanpa nenek yang kembali ke Rahmatullah akhir tahun lepas. T______T. Tak dapat dah nak bersalam cium tangan nenek. Sobsobsobs. Tahun ini juga first time beraya as a mummy-to-be. Tak tahu lah larat ke tidak berjalan raya. Sikit2 semput, sikit2 mengah. Moga2 sihat lah time2 beraya ni. Baby, sila bagi can kat mummy raya puas2, makan puas2. Nanti tahun depan kan sibuk dukung baby pulak ke sana sini. huhuhu.

Kepada semua, Saya menyusun 10 jari memohon maaf atas segala kesalahan yang pernah saya lakukan. Ikhlas hati, sekecil atau sebesar mana pun dosa, mohon di ampun dan di maafkan. Sama2 lah kita menyucikan hati dan jiwa. Salam Lebaran Semua!!

Wednesday, August 15, 2012

Bila Syawal Menghampiri..

Assalam..

Diam tak diam, dah dipenghujung Ramadhan rupanya. Sekejap sungguh rasanya. Lagi beberapa hari nak raya. Feeling raya? Ermm, tak adalah excited sangat. Dah besar kot. hehe. Lepas tu persiapan raya pun macam banyak lagi belum beres. Baju raya dah berjaya beli, of course maternity punya lah. Tapi tudung, kasut semua nehiiii. Yang ada cuma kuih2 raya dengan kerepek2 je. See, mak buyong mesti fikir makanan dulu sebelum fikir benda2 lain. kahkahkah. Ni husband punya pasal lah. Dia yang macam tak beria2 nak raya sebab dia cakap, baby belum keluar. Habis berjangkit dengan isteri ni, terus mood raya jatuh merudum. Baju melayu pun tak buat or beli tahun ni, pakai yang lama punya. Pasal nak raya ke mana tahun ni pun tak bincang apa2. So, go with the flow je lah. Rasa nak kemana, pergi je nanti. hehehe. Suami cakap kesian tengok saya yang macam nak jalan pun dah tak larat. Kan nanti terberanak pulak tengah beraya rumah orang. hahaha.

Tahun ni juga rasa nak buat kuih raya sangat membuak2. Padahal tahun2 sebelum ni pun beli kuih tunjuk2 je. Dalam kepala ni macam2 benda nak buat. Kononnya lah. Masalahnya, sampai ke sudah ni, habuk pun tiada.Hahahaha. Kuih tunjuk2 jugak yang jadi pilihan. Suami duk perli2 cakap, dah siap berapa bekas kuih? hahaha. Kurang asam jawa betul. Macam mana nak buat kuih raya, tiap2 hari lepas buka puasa je comfirm semput yang amat. Nak solat maghrib pun kadang2 sampai duduk atas kerusi. Lepas tu baring je atas katil tunggu Isyak. Mak aihh, penat macam jogging panjat bukit, tahu. Padahal makan tak banyak pun. Ecehh, ye lah tu tak banyak. hehe. Ye kot sebab berat tak naik pun sepanjang puasa ni. Tapi perut makin besar pulak. Pelik kan. 

Open house pulak macam biasa kat rumah mak raya kedua. Tiap2 tahun menu sama, Lontong dan Soto. Macam orang Johor je kan. hehe. Padahal Terengganu jati ni. Standard kalau raya kat Terengganu wajib ada Nasi Dagang dan Nasi Minyak. Rendang ke, Lontong ke, Soto ke tak menjadi pilihan sangat. Bukan wajib kata orang tu. Tapi kat rumah saya memang tu lah menu tiap2 tahun. Dah semua rumah pun ada nasi minyak dan nasi dagang, takkan kita pun nak buat juga. Baik gi makan kat rumah orang je. hehehe. Tapi tahun ni mak kata nak ubah menu sikit. Tengok lah nanti apa yang lain nya. Rumah saya pula tahun ni tak ber-Open house kot. Tak larat omak nak open2 house ni. Dah lah berbulan2 dah duduk rumah mak. Memang terabai gila dah rumah sendiri. hehe. Tapi kalau ada nak beraya juga, tak ada hal. Kuih raya tetap ku sediakan kot. hehehe.  

Kesimpulannya Ramadhan tahun ni tak adalah meriah sangat pada saya. Sebab hari2 pun buka puasa kat rumah mak je, makan je apa yang ada. Tak pergi bazar pun. Semput anak oiii. Plan nak buka puasa dengan kawan2 pun asyik tertangguh je, dah nak habis puasa ni. huhu. Nak buat macam mana, dah besar panjang ni, banyak komitmennya. Bukan macam dulu2, nak buat apa pun tak ada hal, on je. hehe. InsyaAllah tahun depan, kalau panjang umur, ada rezeki, Allah permudahkan jalan, meriah kot Ramadhan dan Syawal kami. InsyaAllah dengan kehadiran ahli2 baru dalam keluarga. Doakan semoga dipermudahkan segala, amin.

Saturday, June 9, 2012

365 Hari Sebagai Suami Isteri

Assalam..



9 Jun 2012 akhirnya tiba sudah. Dengan rasminya genap lah setahun kami bergelar suami isteri. Happy 1st Anniversary to us!!Aikk hari tu dah sambut, hari ni sambut lagi? Hari tu sempena bulan Rejab, hari ni sambut untuk bulan Jun pulak. kehkehkeh.Macamtak percaya je dah setahun. Sekejap je dah setahun. Macam terasa lagi segala macam perasaan masa majlis nikah tahun lepas. Segala penat lelah, suka duka, kemeriahan, emosi yang berasak, semua macam baru je minggu lepas berlaku. Rasa nak tampar pipi kuat2 nak bagi percaya. haha. Basah lagi lah dalam kepala segala hal yang berlaku setahun lalu. Start dari masa bangun subuh tu, solat subuh terakhir sebelum bergelar isteri, memang penuh emosi. Panjang sangat doa masa tu, minta semua berjalan lancar dan semoga kehidupan baru yang ditempuh akan diberkati dan dirahmati. Dan pada hari ini juga, setahun yang lalu, first time kami solat jemaah sama2 sebagai suami isteri. MasyaAllah, perasaan yang terlalu sukar untuk digambarkan. Alhamdulillah, majlis kami pada hari itu sangat meriah dan penuh barakah. Dengan kehadiran kawan2, sahabat handai yang turut merai, terasa sangat bersyukur. Alhamdulillah, majlis berjalan seperti apa yang saya inginkan. Simple, Sweet & Memorable. Tak banyak acara, tak ada benda2 remeh yang menyusahkan, tak ada aktiviti tukar2 persalinan yang banyak. Cukup simple. Menikah dan terus ke pelamin. Tukar pun sepasang baju je. Tak perlu pihak suami datang berulang kali untuk acara berasingan. Alhamdullilah, segalanya Allah permudahkan. Terasa segalanya sangat berbaloi untuk di lalui. Memang segala peristiwa 9 Jun 2011 akan kekal dalam ingatan sampai mati. Kalau nak tulis satu2 kenangan, memang sangat banyak untuk dikenang. Terlalu banyak. Kalau rajin, nanti buat kat entri lain. hehehe.



Untuk yang first anniversary ni, tak ada lah nak sambut beria2 sangat. Timing tak kena. Suami bekerja, lepas tu tak banyak tenaga nak arrange itu ini. Last2 suami cakap beli kek je lah malam ni. hehe. Lagi pun 7 Rejab baru2 ni dah sambut dengan Pulut Kuning bagai. Mak buat sampai 5 kg beras pulut lagi. Sedap! So malam ni makan kek sudah. Beli KFC sikit. Done! Nak sambut lebih2 pun tak best juga sebab tak cukup korum, adik2 tak balik kampung lagi. Plan nak bercuti pun belum berjalan, pun sebab timing tak kena. Dah masuk Jun ni, semester baru dah bermula. Budak2 dah masuk untuk belajar, so tak boleh lah nak bercuti sakan sangat. Tapi suami dah pesan awal2 akhir bulan sila bercuti sebab dia mahu ke KL untuk bercuti. Huhuhu, Mampu ke nak cuti ni? Tengok lah sayang macam mana nanti. Best juga pergi KL, boleh beli barang2 baby sekali kan. hehehe. 

Apapun, semoga rumahtangga kami sentiasa diberkati dan dirahmati Allah S.W.T. Untuk suami, terima kasih atas segala susah payah dan pengorbanan selama setahun ini. Banyak yang kita dah belajarkan. Semoga kita tak akan pernah jemu untuk terus belajar menyintai antara satu sama lain. Semoga sayang akan menjadi bapa yang baik untuk anak-anak kita nanti, InsyaAllah.

Thursday, September 8, 2011

Cerita Raya Saya edisi Aidilfitri 1432H / 2011

Assalam..

Wahahahhaha..dah lebih seminggu raya, baru datang mood nak meng-update. gegeggee. Hari ni dah masuk 9 Syawal, sekejap je kan. Secepat berlalunya 30 hari Ramadhan hari tu. Macam baru sangat lagi first day puasa. Sampai ke hari ni pun, saya masih terjaga awal pagi, penangan bangun sahur hari-hari. hehe.

Cerita pasal raya, selain keterujaan pertama kali sambut raya sebagai isteri, tiada yang menarik untuk diceritakan kot. Raya tahun ni macam lemau je sikit, dah la baju raya dengan suami tak sedondon, gambar pun tak beria2 nak ambil macam tahun2 sebelum ni. Sindrom apakah? Abaikan saje. haha. 

Raya tahun ni dengan suami memberi pengertian yang berbeza buat saya. Tahun pertama cium tangan Mohd Fauzi sebagai suami, memang berdrama sebabak lah. Kalu biasa salam minta maaf pagi raya, kami malam raya tu dah start teresak2 dah. Usai solat Maghrib berjemaah dengan dia masa hari last puasa tu, memang sebak tak boleh cakap lah. Padahal hari2 pun lepas solat je memang minta maaf dengan suami. Tapi sebab aura Syawal kot, perasaan sayu tiba2. Renung muka suami masa tengah mengamin kan doa pun dah meleleh air mata, terkenang segala buruk laku yang telah di buat sepanjang hampir 3 bulan bergelar suami isteri. Baru 2 bulan lebih kot, tapi rasa dosa kat suami lebih tinggi dari gunung tertinggi di dunia. Dengan melawan cakapnya, dengan cakap sekasar kasar bahasa nya, dengan merajuk tak tentu pasal nya. Pendek kata, macam2 lah. Tengok saya yang dah teresak2, suami dah merah2 mata minta maaf jugak atas semua salah silap. sobsobsob. Kami minta maaf awal2 sebab ingat malam tu suami akan bermalam di rumah keluarga dia, rupa2 nya tak jadi. Kesian kot nak tinggal bini dia ni tidur sorang2. hahaha. Jadi malam tu, lepas tolong mak kemas2 sikit rumah, masak rendang ayam pencen, kami balik ke rumah sendiri. 

Pagi raya pertama tu, lepas solat subuh sekali lagi cium tangan mohon ampun suami isteri dan terus gerak ke rumah mak ayah. Dah janji nak turun awal tapi lambat jugak turun, hehe. Nak sampai kat rumah mak ayah, dalam 200 meter gitu, tengok ada kereta polis dan orang tengah berkerumun kat tepi jalan. Ingatkan ada kemalangan pagi2 raya ni. Sampai dekat, tengok dah kena tutup dengan plastik hitam, means dah meninggal dunia lah tu. Innalillah. Tanya mak, rupa2nya pagi tadi lepas Subuh orang terjumpa mayat kat situ. Terbabas seorang diri barangkali sebelum subuh. Memang kesian lah. Sampai saya tengah Solat Raya pun, fikiran duk teringat2 pasal budak tu. Dengar2 cerita, arwah anak polis, famili semua dah balik Kelantan, cuma dia je yang nak balik ke sana pagi raya ni. Dan kawan2 dia bagitahu dalam pukul 3 pagi tu, arwah masih lagi melepak dengan kawan2 minum kat kedai. MasyaAllah, dah ajal dia macam tu. Semoga Allahyarham di tempatkan dikalangan orang2 beriman, Al-fatihah..:(

Lepas solat raya tu, macam biasa, cium tangan cium pipi mak ayah untuk mohon ampun dan maaf. Saya ni bahagian minta2 maaf ni memang comfirm menangis teresak2 lah. Nak2 masa salam dengan mak ayah, ayah mengusik cakap saya selalu mengata dia. Lagi lah saya sebak, padahal mana ada saya berdosa kat ayah. ecececceceh.Lepas tu bila sekali lagi bersalam dengan suami, boleh pulak kami gelak sama2 sebab dah banyak kali kot salam2 cium tangan ni. hahaha. Tapi yang ralat sikit, tak banyak gambar yang di ambil, dan tak ambil pun gambar sekeluarga tahun ni. Pastu mula lah menyesal tak ada gambar kenangan.T________T


 Kami yang tak sedondon..Nasib baik tak lari tema sangat. hehe

 Mak Ayah yang romantik di pagi Raya..:)

Sesi bermaafan.

Beraya dengan nenek.
Adek-adek. Tak ada gambar berempat tahun ni. T_T

Raya kedua, sama macam tiap2 tahun, mak ayah memang buat rumah terbuka. Dan menu tiap2 tahun masih sama, atas permintaan ramai, SOTO dan LONTONG. Walla! Sampai hari ni pun masih terasa lagi kesedapannya. hahaha. Memang setiap tahun pun saudara mara serbu rumah pasal nak makan ni. Biasalah, kalau kat Terengganu ni, kalau hari raya je mesti wajib ada Nasi Dagang, Nasi Minyak, Nasi himpit kuah kacang. Jadi bila ada sikit kelainan, memang lah orang datang cari kan, Ye lah, nasi minyak dan nasi dagang tu hari2 boleh jumpa kat sini, tak payah tunggu raya. Tapi kalau soto dan lontong memang setahun sekali je lah diaorang jumpa kat rumah saya. Harus lah makan puas2 sampai bertambah2. Tapi sekali lagi, tak ada gambar yang di ambil. T_________T

Raya ketiga, kami sekeluarga beraya dalam kereta sebab ke Jengka, Pahang. Ke rumah kawan perempuan adik lelaki no.3. Dah gatal nak kahwin, so mak ayah amik keputusan nak kenal2 keluarga kawan dia ni. MasyaAllah, jauh yang amat rupanya. pergi balik dekat 11 jam okeh. Lenguh bontot. haha. So kesimpulannya memang beraya dalam kereta lah sambil tengok pemandang pokok kelapa sawit kiri kanan. erkkkk.

 Beraya dalam kereta.
Ok, dah panjang macam cerpen dah. Akibat meng-update secara berjemaah. haha. Kalu rajin akan saya update pasal Open House rumah kami masa raya ke-5 hari tu. Bye.:)

Monday, August 29, 2011

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati