tekan jangan tak tekan!

Friday, September 9, 2011

9 September 2011




Alhamdulillah..Hari ini, 9 September 2011, genap sudah 3 bulan usia pernikahan kami. MasyaAllah, macam baru je semalam berlalu. Lebih kurang 90 hari sudah kami berkongsi rumah, berkongsi bilik, berkongsi suka duka. Alhamdulillah, segala masih indah. Setelah 90 hari, syukur saya sudah mula adapted dengan kehidupan baru ini. Sudah mula sikit2 memahami perangai suami. Sudah tak merajuk tak tentu pasal lagi bila berdepan dengan sikap suami yang kadang2 buat saya tarik muncung ni. Pendek kata, sudah boleh handle lah sikit2. Syukur juga Tuhan beri saya peluang merasai nikmat Ramadhan dan Syawal tahun ni bersama suami. 

Ramadhan lalu banyak beri saya peluang untuk menjalankan tanggungjawap sebagai isteri dengan sebenar2nya. Bangun sediakan sahur untuk suami, balik kerja tak sempat duduk masak untuk suami, dan macam2 lah. Benda yang tak pernah di buat masa zaman anak dara dulu. Lagi satu, masa Ramadhan dan Syawal tahun lalu, tak terfikir pun kami akan jalani ibadah ni tahun ini sebagai suami isteri. Kalau tahu, raya sakan tahun lepas kutip duit raya banyak2 sebab raya terakhir sebagai bujang. Muahahahaha. Tapi betul lah, nikmat berhari raya sebagai isteri ni, feel dia lain sikit. Even tak buat persiapan yang extravaganza, feeling dia tu lain macam lah. Kombinasi rasa syukur, seronok, sebak, pilu, sedih. huhuhu..

One more thing, after 3 months, kami masih lagi BERDUA. Belum ada rezeki lagi. Ramai yang sudah mula bertanya, berteka teki. Doa2kan lah. Masih berusaha ke arah itu. Kami hanya mampu berusaha, Tuhan yang menentukan segala. hehehe. Ramai dah ex-B2B yang kahwin lebih kurang sama dengan saya dah diberi rezeki awal, Alhamdulillah dan tahniah. Kami masih belum mendapat khabar gembira tu. Tak apa lah, lagipun rancangan Allah kan lebih baik dari apa yang kita rencana kan. Yang penting usaha dan tawakkal. 

Untuk suami, terima kasih atas kesudian melayan karenah isteri mu yang kadang2 mereng ni sepanjang 3 bulan ni. I'm falling in love with u everyday dear!

Miss this moment..

1 comment:

Hannah Johary said...

Auww such a short but sweet entry! InsyaAllah, I akan doakan you juga.

:)

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati