tekan jangan tak tekan!

Saturday, June 9, 2012

365 Hari Sebagai Suami Isteri

Assalam..



9 Jun 2012 akhirnya tiba sudah. Dengan rasminya genap lah setahun kami bergelar suami isteri. Happy 1st Anniversary to us!!Aikk hari tu dah sambut, hari ni sambut lagi? Hari tu sempena bulan Rejab, hari ni sambut untuk bulan Jun pulak. kehkehkeh.Macamtak percaya je dah setahun. Sekejap je dah setahun. Macam terasa lagi segala macam perasaan masa majlis nikah tahun lepas. Segala penat lelah, suka duka, kemeriahan, emosi yang berasak, semua macam baru je minggu lepas berlaku. Rasa nak tampar pipi kuat2 nak bagi percaya. haha. Basah lagi lah dalam kepala segala hal yang berlaku setahun lalu. Start dari masa bangun subuh tu, solat subuh terakhir sebelum bergelar isteri, memang penuh emosi. Panjang sangat doa masa tu, minta semua berjalan lancar dan semoga kehidupan baru yang ditempuh akan diberkati dan dirahmati. Dan pada hari ini juga, setahun yang lalu, first time kami solat jemaah sama2 sebagai suami isteri. MasyaAllah, perasaan yang terlalu sukar untuk digambarkan. Alhamdulillah, majlis kami pada hari itu sangat meriah dan penuh barakah. Dengan kehadiran kawan2, sahabat handai yang turut merai, terasa sangat bersyukur. Alhamdulillah, majlis berjalan seperti apa yang saya inginkan. Simple, Sweet & Memorable. Tak banyak acara, tak ada benda2 remeh yang menyusahkan, tak ada aktiviti tukar2 persalinan yang banyak. Cukup simple. Menikah dan terus ke pelamin. Tukar pun sepasang baju je. Tak perlu pihak suami datang berulang kali untuk acara berasingan. Alhamdullilah, segalanya Allah permudahkan. Terasa segalanya sangat berbaloi untuk di lalui. Memang segala peristiwa 9 Jun 2011 akan kekal dalam ingatan sampai mati. Kalau nak tulis satu2 kenangan, memang sangat banyak untuk dikenang. Terlalu banyak. Kalau rajin, nanti buat kat entri lain. hehehe.



Untuk yang first anniversary ni, tak ada lah nak sambut beria2 sangat. Timing tak kena. Suami bekerja, lepas tu tak banyak tenaga nak arrange itu ini. Last2 suami cakap beli kek je lah malam ni. hehe. Lagi pun 7 Rejab baru2 ni dah sambut dengan Pulut Kuning bagai. Mak buat sampai 5 kg beras pulut lagi. Sedap! So malam ni makan kek sudah. Beli KFC sikit. Done! Nak sambut lebih2 pun tak best juga sebab tak cukup korum, adik2 tak balik kampung lagi. Plan nak bercuti pun belum berjalan, pun sebab timing tak kena. Dah masuk Jun ni, semester baru dah bermula. Budak2 dah masuk untuk belajar, so tak boleh lah nak bercuti sakan sangat. Tapi suami dah pesan awal2 akhir bulan sila bercuti sebab dia mahu ke KL untuk bercuti. Huhuhu, Mampu ke nak cuti ni? Tengok lah sayang macam mana nanti. Best juga pergi KL, boleh beli barang2 baby sekali kan. hehehe. 

Apapun, semoga rumahtangga kami sentiasa diberkati dan dirahmati Allah S.W.T. Untuk suami, terima kasih atas segala susah payah dan pengorbanan selama setahun ini. Banyak yang kita dah belajarkan. Semoga kita tak akan pernah jemu untuk terus belajar menyintai antara satu sama lain. Semoga sayang akan menjadi bapa yang baik untuk anak-anak kita nanti, InsyaAllah.

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati