tekan jangan tak tekan!

Monday, June 4, 2012

Demotivated.

Assalam..

Huhuhu, Haru sungguh preggy mummy ni. Semenjak dua menjak ni datang rasa yang sangat tak best. Rasa yang tak tahu lah nak cakap macam mana. Tiba2 rasa down, tiada semangat dan malas teramat2. Dan rasa tu datang everytime nak datang kerja! Haru ke tak haru tu. Asal datang kerja je rasa penat, tak larat, malas, down dan macam2 lagi lah. T_________T. Tak tahu lah kenapa, rasa tu asyik je datang bertandang. Rasa macam nak duduk rumah jadi surirumah goyang kaki tengok TV tunggu suami pulang kerja. Tak payah fikir apa pasal kerja. Wahh, kuat berangan. Cukup bulan makan pasir, nak?? haha. Kalau lah suami bergaji rm10K sebulan, alangkah seronoknya. Sekarang, hari2 tengok kalendar bila boleh bercuti. Hari Ahad pun dah sibuk menghitung hari untuk sampai ke hujung minggu. Datang kerja pun hari2 dengan perasaan yang sangat malas. Bayang lah, dulu2 pukul 8.15 pagi dah bergegas ke tempat kerja, walaupun office hour start pukul 9, dan perjalanan dari rumah mak tak sampai 10 minit pun. Sekarang pukul 8.30 pagi masih terkebil2 atas kerusi sambil menatap jam dinding, sambil paksa diri untuk ke tempat kerja. Kronik gila dah ni. hahaha.Tibanya hari Jumaat, saya lah insan paling gembira di dunia. Walaupun tak buat apa, tak ada perancangan apa, hujung minggu menjadi sangat heaven. Tak sakit kepala, tak lenguh bahu. Elok je sihat segar bugar. Kalau hari bekerja, siap lah lenguh sana sini, sakit belakang lah sakit bahu lah. Macam2 kan.



Lebih menambah rasa tak bersemangat, minggu lepas tiba2 laptop buat hal. Tak ada ribut, tak ada hujan hard disc rosak teruk. Langsung tak boleh buka. Faham2 lah laptop dah tua, dah berusia 6 tahun. Dah lah tak ada backup, habis hilang segala gambar2 kenangan, kerja2, segala2 lah. Paling yang buat nak terduduk tu bila mengenangkan gambar2 kenangan dari zaman tok nenek yang ada kat dalam tu. Gambar2 raya dulu2, gambar time bercinta *cough*, gambar2 persiapan kahwin, semua hilang. Kenangan tu semua, dah tak terganti. Sobsobsob. Nasib baik lah yang bahagian kerja ada juga backup sikit2. Tapi sangat stress dan tension bila mengenangkan soalan2 exam, dan hal2 yang berkaitan fail yang terkubur sama tu. Jawapnya kenalah taip balik satu per satu. Tension weeiii!! Salah satu musibah ni, banyak dosa lah ni kot.

Tapi harapnya perasaan ini hanya sementara. Pembawaan budak barangkali. I love my job. Biasa lah ada beberapa ketika dalam hidup, kita akan mengalami naik turun. Tak kira lah dalam pekerjaan ke, dalam rumah tangga ke, persahabatan ke. Ye, semoga ini hanya sementara. Jangan lah terbawa2 sampai bila2. Parah lah nanti, dah lah minggu ni sesi kelas sudah bermula. Moga2 dengan start Semester baru ni, semangat pun akan menyala kembali. Aminnn.

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati