tekan jangan tak tekan!

Monday, June 10, 2013

Meraikan Cinta di Tahun ke 2

Assalam.

Alhamdulillah, semalam 9 Jun 2013, genap lah 2 tahun kami bergelar suami isteri. eh, hari tu dah sambut? Poyo nya kau sambut anniversari 2 kali kan. haha. Seronok apa sambut dua kali. kihkih. Tak sangka sudah di tahun kedua. Tak sempat lagi sambut dengan betul2. Sibuk sana sini. Sangat lah teringin nak ber-honeymoon bagai. Tapi masa tidak mengizinkan. Nak2 semester baru dah start, kelas pun bermula. Nak bercuti suka hati tu adalah seperti misi mustahil. Sudah lah sebelum ni cuti di beku sebab sibuk dengan audit. Rasa mahu mengeluh panjang2 biar semua dengar. haha. over acting namanya!

Sudah tahun kedua berkongsi segalanya dengan Mohd Fauzi Mohd Yusof, jujurnya tidak lah selalu indah. Adatlah dalam rumah tangga, tergigit lidah tercuit rasa. Ada hari menangis tak puas hati itu ini, ada hari merajuk tak bertegur sapa, ada hari girang menikmati rasa cinta tak bertepi. Begitu lah hidup berumah tangga. Ini baru 2 tahun. Kalau jodoh masih panjang, umur masih panjang, entah apa lagi yang akan di lalui. Mohon doa semoga hari2 mendatang adalah bahagia dan sejahtera hendaknya.Yang pastinya, 2 tahun bergelar isteri buatkan saya bertambah matang, bertambah sabar dalam mengendalikan suami dan rumah tangga. Walaupun masih lagi belajar beradaptasi hidup berumah tangga, Alhamdulillah setakat ini masih boleh  mengikut rentak sang pujangga hati. Tambahan sudah bergelar mummy, sikap sabar itu mencanak naik. Iye, harus lah bersabar melayan karenah anak kecil yang makin membesar. 200% sikap sabar itu tiba2 di-upgrade dalam diri. Namun masih banyak lagi yang harus diperbaiki. Contohnya, dah 2 tahun, tapi saya masih belum mampu lipat kain dengan konsisten dan cantik terbentuk. bahahahaha! Sungguh, bukan cerita tipu. Kadang berbakul2 baju tak berlipat. Bila time lipat, tak sampai separuh bakul, terus surrender. Last si suami yang habiskan. kahkah. Adoii. Banyak lagi lah, tapi tak boleh lah cerita banyak2, kan membuka pekung di dada pulop. hahaha.

Semalam di fb, saya wished kat suami, di selitkan lagu 150 JUTA. Macam kena sangat lagu tu dengan hidup kami. Sangat kena terutama part2 yang panas baran dan keras kepala. Kalau dengar lagu tu mesti rasa macam mengata kat aku. hahaha. But true, saya seorang yang baran. Kesiannya suami yang nak kena mengadap bini singa ni hari2. Ni baru 2 tahun, kang sampai 20 tahun tak habis2 lagi baran, macam mana lah agaknya kan. hehehe. Untuk yang satu itu, terima kasih yang tak bertepi buat suami yang sanggup hadap muka mencuka si isteri, dan menadah telinga mendengar bingitnya bebelan singa ni. hihihi. Tapi bak kata lagu tu 'Aku punya Manja, Kau saja boleh rasa.." ewahhh.

Dear husband, semoga cinta kita membawa ke syurga. terima kasih untuk segalanya. Doakan mummy mampu menjadi isteri solehah untuk daddy. Maafkan jika sehingga saat ini, mummy belum mampu beri kebahagiaan yang mutlak. Kita cuba dan terus mencuba, untuk anak2 dan rumah tangga. Moga Allah memberkati rumahtangga kita. Amin..

love u so much!


9 Jun 2011

1 comment:

izaFiza said...

Epi annibesary sis. Semoga kekal sampai akhir hayat =)

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati