tekan jangan tak tekan!

Sunday, April 3, 2011

The Preparation.

Hari ini sudah 3 April. Wahhh, sudah masuk bulan april. Gullpppp. Masa berjalan. Berjalan dengan sangat laju. Lagi 2 bulan 6 hari. Owhh takutnya. Sesak nafas. Tapi Alhamdulillah, kalau minggu lepas persiapan adalah 0%, minggu ni dah mula buat persiapan sedikit demi sedikit. Jumaat baru2 ni pergi Kuantan dengan Kak Yana dan Ziana, hunting for bunga telur dan sedikit barang2. Jauh gile pergi shopping. Alah, bukan nak shopping sangat, nak berjalan yang lebih. Ingat nak cari sekali barang2 hantaran, tapi tak ada pulak yang berkenan. So beli bunga telur dan sticker untuk dilekatkan kat gelas. beres dah hal yang satu itu. Cuma paper bag dan gula2 saje yang belum beli. Itu beli kemudian lah kot.

 sumber: google. Tak ambil gambar bunga telur sendiri. Malu sebab tak cantik sangat. T_T

 Gelas yang akan di beri kepada tetamu lebih kurang macam ni lah, cuma akan ditampal sticker je. Senang dan murah. huhu.

Then semalam, hari sabtu, hunting for pelamin pulak with BFF, Mariam. Gigih ni berkereta tengah2 panas singgah beberapa bridal house. Tapi cari yang sekitar ni je, tak pergi lah jauh2. Cari punya cari, adalah yang berkenan. Ada jugak yang agak mahal, di luar budget. So, lepas pertimbangkan banyak benda, saya decided nak ambil satu pakej pelamin kat sebuah kedai ni.

Hari ini pulak bereskan kad kahwin. Alhamdulillah jumpa kedai yang agak berpatutan lah. Lepas tu pergi bayar deposit untuk pelamin. Perasaan sedikit lega di situ, sebab kalau ikutkan memang saya dah agak terlewat ni. Mujur lah tarikh kahwin yang di pilih tu dah tak ramai yang kahwin, sebab dah nak habis cuti sekolah. kalau pilih tarikh awal sikit, comfirm kena tolak dah sebab dah penuh. Tapi tiba2 takut pelamin tak lawa sebab tengok yang lain semua cantik2, bila dah tempah tiba2 rasa pelamin tu tak lawa. Haha. Bongek betul. Tak apa lah. Dah tempah, so redha je lah. huhu

2 comments:

Izafiza said...

sis mieyza!!!dimanakah u tempah..i mau terjah jugak!!

=)

mieyza said...

kat telaga mengkudu, butik pesona..

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati