tekan jangan tak tekan!

Monday, May 16, 2011

Wedding Card

Salam..

Memandangkan musim kahwin2 sudah hampir tiba, maka bertalu2 lah undangan yang di terima. Kat rumah saya saja entah berapa puluh keping dah kad undangan bagi bulan Mei dan Jun nanti. Sendiri punya bagaimana? ehehe. Belum diedar secara besar-besaran pun. Bak kata mak, awal lagi ni. Mak ayah cuma bagi kat siapa2 yang kebetulan singgah rumah and macam payah nak jumpa. Tu bagi awal2 lah. Orang2 kampung punya belum lagi diedarkan. Untuk kawan2 pun saya belum bagi, cuma hebahkan dulu di facebook. Save The Date punya version. Ala2 Omputih gitu, harus lah ada mengeji kot. Kahkahkah! Lantak. 

Kad kahwin saya dah lama siap sebenarnya, bulan April lagi. Gigih pergi tempah awal2 takut siap lambat lah, apa lah. Rupa2nya ambil masa seminggu je. Makanya terperamlah dalam kotak selama berminggu2. Nasib baik tak jadi pekasam. Memandangkan pengantin bajet, tak ada maknanya lah nak tempah kad yang menawan tertawan hard cover segala. Kad kahwin i murah je u, tak sampai 50 sen pun. T__T. Pada yang menerima, harapnya jangan lah di umpat2 kan. I ikhlas tau menjemput. hehehe. Buat 2 jenis sebenarnya, untuk kawan2 dan untuk orang2 kampung. Ehh, apahal nak bezakan2 ni? Takde maknanya, cuma berkenan dengan dua2 design tu. Kan haku tamak haloba, buat lah 2 jenis. Mahal sikit je pun dari yang satu lagi tu. Yang penting ikhlas menjemput anda2 semua. :)

 Si pink dan si hitam..nak yang mana? Boleh pilih. haha

 Cop sendiri ni, bukan ber-print ye. Kata kad murah kan, kena cop sendirilah. hehe

Save The Date version. Template adalah dirampok dari hasil pencarian google. hehehe

Masa first time tengok kad kahwin sendiri, tertera nama sendiri dan darling fiancee, sebak tak usah nak cakap lah. Tak tahu nak describe macam mana. Memang speechless. Rasa macam tak percaya sangat dah melangkah sejauh ni. Semua perancangan berlaku dalam tempoh yang agak singkat. Jadi perasaan masa 'tempoh terumbang ambing' masih kuat lagi di rasakan. Masa hati begitu kuat mengatakan 'this not gonna happen'. Memang dah pasrah gila, redha seredha redhanya. Maka bila tiba2 jalan yang disangka sudah tertutup, kini terbuka selebar2nya, harus lah rasa seperti bermimpi. Sampai ke hari ini pun, bangun pagi je memang rasa 'eh, betul ke tak ni?'. Sebab itu lah saya tak begitu kisahkan sangat ketidaksempurnaan kad kahwin ni. Macam saya bagitahu hari tu, kad tersilap cetak nama pengantin kat bahagian doa tu. Saya biarkan saja, malas nak betul kan ke apa ke. Yang penting nama pengantin yang besar2 tu, betul. Alamat betul. Peta betul. Cukup lah. Saya dah berpuas hati. Tak perlu nak cerewet sangat benda2 kecil pun nak dibesar2kan. Tengok kad pun dah buat saya syukur yang amat.

Minggu depan saya akan start lah pos and edarkan by hand untuk kawan2 terdekat. Semoga kawan2 terdekat dapat memeriahkan majlis nanti. Yang jauh2 tak dapat nak datang, tak apa lah. Faham lah kan, dah lah musim orang kahwin, tak berbaloi kot nak berkejar jauh2. Doa2 kalian sudah cukup buat saya. Lagi pun, awal2 lagi dah dapat hadiah kahwin dari kawan2 yang tak dapat hadir nanti. hehehehe. Nasib baik masih sabar untuk tidak buka hadiah2 tu. Sanggup ni tunggu sampai lepas majlis nanti. Apa pun, doakan yang terbaik untuk saya.

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati