tekan jangan tak tekan!

Wednesday, October 19, 2011

Bila Manusia dengan Syaithooon dah Lebih Kurang Sama.

AsSalam..

Rasanya semua dah tahukan kes yang 2,3 hari lepas, atau mungkin dah seminggu kot, pasal budak 2 tahun kat China yang kena lenyek dengan van tu. Dah keluar beberapa hari kot kat FB video tu, tapi memang saya tak tengok, sebab saya kalau tengok komen2 yang agak menggerunkan ni, saya takkan klik video tu. Tapi 2 hari lepas, masa tengok Buletin Utama kat TV3 dengan suami, mula2 lagi diaorang dah siar video tu . MasyaAllah!! Terus saya dan suami terdiam beberapa saat. Time2 tu juga airmata laju je turun. Sampainya hati manusia2 tak berhati perut tu. Sampai hari ni pun terbayang2 video tu. Untuk tengok kali kedua, tidak sama sekali. Mana letak hati perut kau tengok budak sekecik terbaring tergolek di jalan di gilis dengan van, kau buat bodoh buat tak tahu. Memang nak marah betul rasa. Benda ni memang mengganggu emosi, sampai ke pagi keesokkannya pun, saya drive ke tempat kerja sambil menangis2 sorang diri terkenangkan video tu. Ya Allah, dah takde rasa prihatin langsung. Tapi itu lah, kita hanya mampu menahan rasa. Hanya mampu mengutuk dan memaki atas segala perbuatan mereka. Berdoalah semoga situasi ini tidak berlaku di negara kita, atau terkena pada orang2 kita. Memang tak sanggup lah nak letak video tu kat sini. Siapa yang sanggup tengok, cari lah kat Youtube. Kalau dah tengok, tak rasa apa, anda memang ada masalah jiwa!

Lepas tu yang kedua, kes pelajar yang bunuh anak sendiri, kelar2 anak sampai terburai perut. Ini pun wajar aku panggil kau SYAITAN! Tengok picture baby yang dikelar2 tu kat FB semalam. Nak pengsan rasa tengok dengan perut yang terburai, lengan dan perut luka besar terhiris. MAsyaAllah, dosa apa budak tu sampai kau sanggup buat macam tu?? Yang salah, yang berdosa, KAU! Umur baru 16 tahun dah gatal buat benda tak senonoh! Dah beranak macam ni kau bunuh pulak! Patutnya kau ambil pisau tu, toreh perut sendiri biar terburai semua isi perut kotor kau tu. Semoga budak perempuan gila ni akan menerima hukuman gantung. Tak kira lah dia bawah umur pun. Bukan tak ada otak kan. Time nak 'sedap2' tak mereng pulak, dah beranak tiba2 mereng gi bunuh anak sendiri. Tanggung lah apa yang kau dah buat!

Makin lama, macam makin teruk perangai manusia ni. Semakin dah tak macam manusia. Ya Allah, kau jauhkan lah kami dari segala perbuatan keji dan mungkar. Dan jauhkan lah kami dari melakukan perkara yang Kau larang dan jaga lah hati kami dari melakukan perbuatan yang tidak wajar. Amin.

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati