tekan jangan tak tekan!

Monday, October 24, 2011

Cuti panjang di kala Tengkujuh adalah tak seronok

Assalam..

Rabu ni adalah Deepavali. Happy Deepavali bagi yang menyambut. Maka, itu bererti cuti. Since Terengganu cuti Deepavali hanya sehari, rugi lah jika bekerja di hari Khamis. Lantas cuti dipohon. Owhh, Ahad adalah Final Piala Malaysia. Kalau Terengganu menang, pasti cuti lagi. Jadi, hari cuti kita minggu ini adalah RABU-KHAMIS-JUMAAT-SABTU-AHAD! walllllaaaaaa! Bagai dunia aku yang punya. Pantas otak merencanakan percutian di sana sini, walaupun poket macam dah kempis kering kontang. Harus lah merancang percutian hebat, sebelum bergelumang dengan hari2 yang mendatang, sebelum berkejaran ke kelas memenuhi tuntutan tugas yang bakal melambak. Harus merehatkan minda sebelum students masuk balik ke kolej. Harus! 

Tapi..

Tapi..

Tapi..

Bila merenung di luar jendela, terus terpadam segala angan. Hancur lebur. Patah seribuuuuu hati kuuuuuu, bila mengenangkan....



MUSIM TENGKUJUH SUDAH TIBA.....!



Huwaaa. Dah start dah musim tengkujuh. Dah start dah hujan dari pagi membawa ke malam. Dah start dah jemur baju tak kering2. Dah tutup dah operasi semua pulau2. Sobsobsob. Hancur semua harapan nak bercuti. Adalah tak seronok okeh nak berdating2 merendek2 dalam hujan renyai2, basah baju, basah kasut. Makanya habiskan lah cuti yang panjang tak berapa nak panjang tu di rumah. Tak apa lah, ada hikmah tu. Buat suami, semoga cuti ini kita manfaatkan dengan melipatgandakan usaha untuk mendapatkan sesuatu yang berharga buat bekalan di hari tua. TTeeeeehhhhhhheeeeeeeeeeeee..

4 comments:

mama rifQy said...

kuakuangkuang kuang!! usaha pasti hebat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ujan-ujan niii..lagi hebat!!!!!

shaYazz said...

usahah utk sesuatu yg bhrga???tetttttttttt........opsst!!!caiyok!!k.sya pasti jeles!!!hahhaaaaa

Hannah Johary said...

Hehehehe.

Kalau I, dah menangis dah. Cuti panjang kocek kosong, tak pergi mana.

:P

mieyza said...

Kak Na & Kak Sha:

Bahahhahahahha....usaha tangga kejayaan!


HJ:

hehehhehehe..mmg menangis tak berlagu. gaji tak dapat lagi, cuti panjang, tp melanguk di rumah..:(

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati