tekan jangan tak tekan!

Monday, December 19, 2011

When the dream comes true.. Annual Dinner 2011.

Assalam..

Susulan entry sebelum ni, kami dah selamat ber-annual dinner di SACC Convention Centre Shah Alam. Dah selamat balik. Dah selamat kembali bekerja hari ni. T____________T. Datang kerja dengan perasaan yang sungguh berat dan sarat. Dah lama tak berjalan jauh dengan bas, sekali kena merasa lah sakit belakang, kepala macam dah masuk air, blur je memanjang. Bayang lah, habis je majlis, Pukul 1 pagi terus naik bas balik ke Terengganu. Then berhenti solat Isyak dalam pukul 3.30 am gitu. Then berhenti lagi solat subuh pukul 6.30 am. Sampai ke kampung halaman dah nak masuk pukul 9.00 am. Punya lah lama perjalanan. Terus Jet Lag. Hahaha. Macam travel gi oversea pulak kan. kahkahkah.

Overall dinner tahun ni adalah so-so saja. Pada saya lah. Tapi dress masing2 adalah awesome! Dah nama pun tema elegance white, harus lah putih je semua. Sekali tengok macam cerita2 orang bunian pulak. haha. But seriously, memang masing bergaya macam artis. Meletup gitu kau. hehe. Team2 kami je kot yang pakai biasa2, dress labuh, jubah, baju kurung modern. Tapi tetap glamour you!^_____________^. Aturcara majlis pulak macam kelam kabut sikit masa mula2 tu. Pentas pun tak berapa nak cantik. Tapi kami dapat meja yang best jugak, dekat dengan pentas dan red carpet. Berbaloi lah penat menunggu nak menyerbu masuk depat pintu tu. hehe. Penat wooo nak menunggu untuk masuk tu. Persembahan juga agak banyak lah berbanding tahun2 sebelum ni sebab acara award untuk Best Staff dan sewaktu dengannya di buat pagi. So malam tu lebih kepada enjoy je lah. Cuma yang sedihnya, video lakonan dari team kami langsung tak di siarkan. Macam sia2 je buat penat2. At least kalau tak menang pun, siar je lah untuk tontonan semua kan. Lepas tu, acara cabutan pun tak berapa nak best. Hadiah memang best, Blacberry, TV Plasma, Pakej percutian ke Oversea, tapi tak banyak macam tahun2 lepas. Makanan?? Ermmm, boleh lah. Biasa2 je. Tak enjoy sangat nak makan sebab banyak minum air kot. hahaha.

Tapi di sebalik segala rasa tu, ada satu je yang sangat sangat saya tak boleh lupa sampai bila. The only reason yang buat saya rasa sangat2 berbaloi attended dinner tahun ni. Entry lepas kan saya bagitahu saya tak kisah sangat pun mana2 artis yang buat persembahan kecuali ZIANA ZAIN. Masa mula2 majlis tu dah ada seorang artis yang tak glamor sangat, nama pun tak ingat siapa, buat persembahan. Kesian dia nyanyi sorang2 takde siapa pun hirau. Then pertengahan majlis, kumpulan SPIDER masuk. Wahh, semua orang pun teruja. Saya tak minat sangat Spider, so tengok je lah. Tam pun macam dah tak berapa nak handsome je, nampak tua sikit. Hohoho. Mati lah kau kena dengan peminat Spider lepas ni. hahaha. Dah nyanyi 3 lagu, then habis. Saya pun macam 'aik, habis dah? gitu je ke?' T_______T. tak bestnya. Disusuli lah dengan persembahan dari staff2. Sampai lah bila MC announce ada seorang lagi artis yang buat persembahan. Terus dalam hati kata, kalau lah Ziana Zain. Tiba-tiba...



Jeng Jeng Jeng.....















"Sekebun cinta nan berbunga....."




OOOEmmmGEE...Nah, ambik nak sangat. Betul2 ZIANA ZAIN!! Dan memang saya betul2 melompat kat situ. Hahaha. Nasib baik tak betul2 lompat bintang. Tapi serious saya sangat teruja!! Kawan2 zaman persekolahan saya memang tahu lah macam mana gilanya saya pada Ziana Zain. Pada masa tu lah. Sekarang dah kertu2 ni tak ada lah gila sangat. Tapi jujurnya, dalam ramai2 artis, dia lah yang paling saya nak jumpa. Haahha. Teruk sungguh kan. So, malam tu macam dream comes true lah. kahkahkah. Dalam banyak2 impian, ini yang kau impikan. hahaha. Nasib baik juga meja saya dekat dengan red carpet, so dengan tak malunya saya hulur tangan bersalam dengan dia. Ya Allah, sangat cantik! Gorgeous gila! Tak padan dengan usia yang dah 40-an tu. Lepas tu boleh tu ternganga tepi stage tengok dia perform dekat2. Then masa dia turun round2 table tu, sekali lagi saya terkinja2 amik gambar dengan dia. ini wajib lah, kan menyesal seumur hidup pulak. hahahahaha. kemaruk benor ye. ^__________________^



 
Soo Happy!! Next dinner Ziana Zain lagi boleh tak?? hehehe

4 comments:

ddaniazcraftzone said...

hahhahhaha.. 1st time tgk mizami begini.. sungguh kyana mcm hah? mulut pun dh btk huruf O, klau puan maliana,dh pernah tgk masa faizal tahir aritu.. sungguh x percaya.. wink3x..

Qaseh Suhaida said...

syoknye dpt jumpa kak ziana.

Izafiza said...

abg tam tetap hensem tau.hehe.

PN ZUE a.k.a MRS AIZAT said...

fuuyyoooo..akak ziana zain tu..malatop..kagum..kagum hehe

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati