tekan jangan tak tekan!

Saturday, December 31, 2011

My 365 Days in 2011.

Assalam.

31 Disember 2011. Macam tak percaya hari ini hari terakhir tahun 2011. Esok sudah 2012. Makin bertambah umur. T___T. huhuhu. Menoleh sejenak kebelakang, i have to say that 2011 is one of the best year in my life! Tahun yang penuh kejutan, penuh keterujaan, penuh kegembiraan. And of course the bitter things too. Paling manis semestinya saat2 bergelar isteri pada tahun ni. awww, sentimental value gitu. hehe.

Januari dan Februari 2011. Bila baca balik post2 lama di awal2 tahun 2011, bergenang air mata. Ye lah, masa bulan Jan dan Feb hari tu, saya masih lagi di awangan, tiada plan langsung untuk bernikah ke apa ke. Masih dalam mood pasrah gitu, kalau ada, adalah. Kalau tiada pun redha saja. So, bila dah selamat bernikah ni memang tak percaya lah kami dah sampai ke sini. sobsobsob. But hey, birthday saya bulan ini tahu. 11 Januari 2011 genaplah umur saya 26 tahun. Maknanya lagi beberapa hari saya akan berusia ________ tahun! Owhhh tidak!

Bulan March 2011 pula saya anggap bermulanya cerita gembira saya untuk tahun ini. Tapi sebelum itu, tuhan uji saya dengan 'CHICKEN POX'. First time kena tau. Eh, bukan semua orang kena sekali je ek. hehe. Dah tua2 bangka baru nak kena. Sangat merana Ooo. Setengah bulan dapat M.C. Muka dengan badan dah jadi macam katak puru. Memang seksa kalau diingat2 balik. Then 2 weeks after dapat chicken pox ni, saya 'diikat' dengan tak rasminya oleh suami. ehh, bakal suami lah masa tu. Muka pun tak baik lagi dengan parut2 chicken pox. huhuhu. Tak sabar2 nak menunggu sembuh yek. hahaha. Less than 3 month, selamat sudah kami bernikah.

So April dan Mei memang diperuntukkan untuk Preparation on wedding. and Counting The Day too! MasyaAllah, sampai ke hari ini pun masih terasa keketaran, kegentaran menempuh hari2 sebelum kahwin. Tak tahu lah apa yang di takutkan sangat, tapi itu lah, sampai menangis2 berdebar. Haha. Fikir2 balik, cepatnya masa berlalu. Keterujaan, kesibukan, stress dan tekanan masa preparation tu masih lagi terasa, macam baru je berlalu. Sebab tu sekarang tengok ada member2 yang tengah buat persiapan, selalu saya ingatkan mereka bahawa moment2 ini akan menjadi paling manis untuk dikenang sampai bila2. Memenatkan but it worth!

Bila tiba JUN 2011, hari yang ditunggu menjelma jua. Hari paling bahagia, paling manis, paling diingati sampai mati. 9 JUN 2011, akhirnya cinta kami terpatri dengan satu ikatan yang sah. Saya masih ingat lagi rentetan peristiwa yang berlaku pada hari tersebut. Dari awal pagi sampai ke sudah. Ya Allah, tiada kata selain syukur. Siapa sangka akhirnya kami bersatu. Dalam2 nak pasrah, nak redha je hubungan terhenti dipertengahan jalan, Allah permudahkan jalan kami, tunjukkan jalan yang begitu lurus untuk kami akhirnya bergelar suami isteri. Dan sampai sekarang pun, saya masih tak putus2 bersyukur atas segala rahmat yang diberi. Syukur ya Allah!

Julai 2011 pula, sebulan selepas bernikah, kami membuat keputusan untuk memiliki kereta sendiri. Setelah bertahun2 guna kereta milik ayah, akhirnya kami berkereta sendiri. Ni pun stress juga masa mula2. Tak tahu nak beli kereta apa, cukup ke budget. macam2 lah. Akhirnya SAGA FL juga yang menjadi pilihan. Alhamdulillah, ini lah yang bawa kami ke sana ke mari. Harta pertama bersama ni. Rumah je belum dibeli. Belum ada rezeki lagi.

Sept to August 2011 pula, meraikan Ramadhan dan Hari Raya Aidilfitri pertama sebagai suami isteri. Sangat indah. Pengalaman baru lah kan kena bangun sahur siapkan makanan untuk suami. Selama ni pandai bangun makan je, sekarang semua kena buat sendiri. But i like it so much. Hari raya juga jadi bertambah2 indah. Cium tangan suami di pagi raya memang feeling lain lah. Even hari2 cium tangan pun, bila raya feel dia lain sikit. Kenapa entah kan. hahaha.

November 2011 pula saya kenang sebagai yang paling menyedihkan. Nenda yang saya sayangi pulang ke Rahmatullah, tepat 5 bulan saya bernikah. Syukur dia sempat melihat hari perkahwinan saya. Sampai sekarang pun masih terasa dia ada. Sedih. T_______________T. Semoga Arwah ditempatkan dikalangan orang2 beriman.

Disember 2011, akhirnya sampai dipenghujung 2011. Peristiwa paling manis of course lah masa dinner hari tu, dapat jumpa ZIANA ZAIN. haha. Tak habis2 lagi dengan ZZ ni. huhu. Birthday suami juga jatuh bulan ni. 6 bulan pertama yang kami lalui bersama, sangat sangat sangat bermakna dalam hidup kami. Proses suai kenal yang masih lagi tidak bernokhtah,namun membuatkan kami semakin utuh dan semakin kuat. Jatuh bangun dalam melayari rumah tangga itu perkara biasa kan. Yang penting, everyday, i'm falling in love with u! huhuhu. 

Kesimpulannya, terlalu banyak perkara yang 'first time' saya lalui dalam hidup tahun ini. Including first nite ye. Kahkahkah! Alhamdulillah, setiap pengalaman manis mahu pun yang pahit yang saya telah lalui sepanjang tahun ini menjadikan saya lebih bersyukur. InsyaAllah membuatkan saya lebih rational. Umur pun dah makin lanjut, karang terkinja2 macam budak2 kan tak sesuai gitu. Banyak azam2 yang terlaksana. Alhamdulillah. Cuma rezeki yang satu itu, Allah belum berikan kepada kami tahun ini. Belum cukup usaha barangkali. hehhehe. InsyaAllah tahun 2012, rezeki itu milik kami. Ada hikmah disebalik semua yang berlaku kan. Semoga tahun depan akan menjanji kan kehidupan yang lebih berkat dan lebih baik. Ehh, esok dah tahun depan ek??



No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati