tekan jangan tak tekan!

Sunday, January 8, 2012

Seminggu Pertama Di Tahun 2012

Assalam..

Genap seminggu sudah di tahun 2012. So far, Alhamdulillah. Kehidupan kami seperti biasa. Masih dalam mood 'everyday i love u' gitu. Geli weii. hahaha. Dan sempena tahun baru hari tu, kami menghadiahkan diri masing2 dengan sesuatu yang sangat berharga, untuk pedoman hidup sepanjang hayat. Macam good good je kan. huhuhu. Sebagai hadiah birthday sebenarnya. Saya kan belum menghadiahkan suami birthday present lagi. Untuk hadiah saya juga, saya mahukan benda yang sama. So, 2 in 1. Boleh gitu share2 hadiah? Boleh lah. hehe. Nak tahu apa? ini....





dan ini...

 Ye, sebuah tafsir Al-Quran The Miracle Reference dan Buku Ustaz Azhar. Kelass kau Jah, buku ustaz Azhar lagi tu. hehe. Tafsir ni saya terpandang masa jualan akhir tahun dekat Terengganu Trade Centre, akhir tahun baru2 ni. Harga dia pun tak mahal, Rm168 je. Betul2 berkenan sebab dia tafsirkan words by words, bukan seayat-seayat tau seperenggan. Jadi lebih mudah untuk di baca. Berbanding tafsir yang sedia ada kat rumah. Memang malas nak baca sebab biasanya ditafsirkan seperenggan. kantoi!Tulisan pun jadi kecil je kan. Tapi yang ni, sangat best. Nak baca pun rajin. Terus faham maksud ayat yang dibaca. Bukan itu sahaja, tulisan dia adalah besar, lengkap dengan tajwid, ada doa2, dan Asbabul nuzul dan macam2 lah. Walaupun tajuk berbahasa English, tapi dalamnya bahasa melayu Malaysia. Bukan Indonesia ye. nak tengok isi dalam dia..


 Saya sampai 2 hari berturut2 ke gerai abang yang jual tafsir ni, belek2 sampai puas hati. Mind you, tafsir ini sangat besar dan berat ye. Jangan berangan nak letak dalam handbag cadang2 nak baca kat mana2. Kecil sikit je dari buku Anatomy & Physiology zaman2 belajar dulu tahu. hehehe. Dan buku Ustaz Azhar tu dibeli sebab tengok suami duk belek2 2,3 kali buku tu. so beli je lah, boleh dia baca kan.

Kisah sadis kami di minggu pertama tahun baru ni baru je berlaku semalam. Semalam suami saya bercuti, saya pula struggled siapkan permarkahan exam mid semester baru2 ni. Terpaksa datang office sekejap semalam. Selesai semua pulang ke rumah mak. Then petang tu suami ajak jalan2 ke Pantai Batu Buruk. Walla! Sangat teruja sebab lama lama lama gila dah tak ke sini. Dulu mahu hari2 berdating di sini. hehe. Punya lah seronok suami belikan layang2 yang budak2 main kat tepi pantai tu, gambar spongebob lagi. Main lah kami macam kanak2 rebina. Dah dekat pukul 6 kami pun nak pulang sebab belum sembahyang Asar lagi. Nak dijadikan cerita, atau mungkin sudah tertulis, suami saya tiba2 tidak lalu ikut jalan yang selalu kami lalui. Tapi dia masuk lorong mana entah, kononnya shortcut. Sekali ambik, JPJ tengah buat roadblock. Saya sedikit cuak pasal cermin kereta macam sedikit gelap. Sedikit je ye. hehhehe. Dalam hati kata tak ada apa2 kot sebab selalu saya lepas je kalau kena dengan JPJ ni. Tapi sekali abang JPJ tu cakap ' Encik, cermin macam gelap je, sila ke tepi ye'.

Danggg!.

Terus dapat surat suruh buang tinted tu. Aduhai, selalu lepas je, hari ni tak lepas pula. Dengan sedihnya semalam suami bersungguh2 tanggalkan balik tinted tu. Nak marah pun ada sebab masa beli kereta ni dah pesan awal2 kat agen tu kasi tinted yang lepas JPJ. Last2 tak lepas juga. Sayu tahu bawak kereta dengan cermin cerah terang benderang gini. huhuhu.

Tapi tak apa lah. Fikir positif. Mungkin ada hikmah tu. Apa pun semoga tahun ini akan menjanjikan kebahagiaan yang berkekalan untuk kita semua.

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati