tekan jangan tak tekan!

Tuesday, May 21, 2013

Mati itu Pasti, Hidup InsyaAllah.. Al Fatihah

Assalam.

Rasanya ramai yang dah tahu kan mengenai kemalangan ngeri di MMR2 2 hari lepas, yang mengorbankan 4 nyawa sekaligus. Salah seorang mangsa adalah students di sini. Even saya tidak pernah mengajar dia, sebab dia dari course lain, tapi selalu jumpa dia di mana2 dekat kolej ni. Dan memang acap kali dah jadi pengawas peperiksaan time dia exam. Jadi, berita kematian beliau sangat menyentap jiwa. Sampai teringat2 tak boleh lupa, apatah lagi saya melihat sendiri gambar keadaan beliau yang cukup menyayat hati. Kenapa lah ada orang yang sanggup snap gambar dan upload di laman sosial. Tak patut kot rasanya buat macam tu. Dari semalam lagi kami2 kat office memang duk bercerita tentang hal ini. Macam2 versi cerita kalau tengok berita akhbar. Seorang rakan sekerja dapat connection terus dengan saksi utama, driver swift biru tu. Dia cerita segala yang dia nampak. MasyaAllah, kalau dengar memang beristirgfar panjang lah. Kereta terbang melambung macam dalam movie katanya. Allahuakbar. Sedihnya...:'(   Arwah pun dah selamat di kebumikan malam semalam. 

Melihat cara kematian beliau yang berlaku sekelip mata, yang tidak bersalah apa2, yang disebabkan kecuaian orang lain, buat saya seperti tertampar sendiri. Betapa mudahnya kematian berlaku. Betapa kita tidak pernah tahu bila ajal datang menjemput. Ajal dan maut itu rahsia Allah. Yang sudah ditetapkan tarikhnya, masanya, tempatnya. Tiba waktu dan saatnya, pulanglah kita pada Pencipta. Cara dan bagaimana berlaku, hanyalah penyebab. Mohon lah pada yang Esa semoga kita dipanggil balik dengan cara Husnul Khotimah. Dalam keadaan yang bersedia, dalam keadaan yang baik, dalam keadaan suci dan bersih. Semoga Allah ampunkan semua dosa2 kami. Amin.

Semoga roh arwah dan semua yang terlibat dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman.  Mati itu pasti, Hidup InsyaAllah.. Al-Fatihah.

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati