tekan jangan tak tekan!

Saturday, February 13, 2010

MY LONGGG JOURNEY WITHIN 2 DAYS..

hari ini hari sabtu..ok..hari sabtu..erkk, so??kenapa dengan hari sabtu???owhh..saya cuti hari ni..owh..saya cuti...sungguh tak percaya...owhh,saya cuti di hari sabtu..owh...*woii!!sudah la tu..* ok-ok..terima lah hakikat ini..saya bercuti dihari sabtu....wahhh seronok!! *SUDAH!!*
hahahahah...
maaf saya ter-excited mengenangkan saya sedang bercuti di hari sabtu..seronok weyhh..huhuhu.. Haruslah saya begitu menghargai cuti hari ini sebab sudah lama saya tidak menikmati saat-saat indah ini..*ayat yang tak boleh blah*..tapi tak ada la best sangat cuti ni rupanya..sangat lah boring..dah la saya gagal melunaskan hasrat untuk bangun pukul 12 tengahari..saya hanya mampu beradu sampai 8.30 pagi sahaja, lepas tu terus mata ni segar bugar terang benderang tak mahu tidur...mata ini sungguh tak understanding..hukhukhuk...
selepas 4 minggu ber-CTS, minggu ni saya ber-travel menjelajah sebahagian semenanjung Malaysia membuat aktiviti berjalan-jalan disamping melawat pelajar di Hospital..*kahkahkah..ziana yang kata,bukan saya..* Harapnya ni minggu terakhir di bulan Februari saya ditugaskan "berjalan-jalan" ni..final dah dekat, kesian students saya nak ulangkaji...okeh, ke mana saya dah berjalan-jalan ni..? Bermula di depan rumah saya pada pukul 6.15 pagi, kak yana datang angkut saya, lepas tu ziana dan kak chik..subuh-subuh lagi kami meredah kegelapan menuju ke Hospital Tanah Merah..lepas tu terus ke Hospital..ermmm..lupa lah pulak...apa ye..tak apa..lupakan..lepas tu kami terus ke Ipoh....On the way ke Ipoh, kami singgah ke Cameron Highland..tersangat lah excited si Mieyza yang jakun ni..haha..umur sudah tua, tapi baru jejak kaki ke Tanah Tinggi Cameron..tapi excited saya tu hanya lah sementara..jalan nak ke atas itu rupanya telah berjaya membuat saya pening-hanyut-mahu muntah...berpusing-pusing..dengan keadaan bandarnya yang tidak lah seperti yang saya bayangkan...saya yang jakun ini membayangkan tumbuhan yang menghijau sepanjang jalan di penuhi bunga-bungaan yang berkembang mekar di kiri dan kanan..haha:D..rupanya penuh sesak dengan manusia berbagai bangsa,kenderaan kiri kanan dan pemandangan tak de lah indah..cuma cuaca je agak nyaman,sejuk...yang best gerai-gerai yang jual macam-macam benda..sangat lah terliur-meleleh-saliva bila tengok bunga-bunga segar yang sangat lah cantik..macam-macam color..tapi sayang nak beli sebab nnti hanya mampu menyaksikan kelayuannya saje..kihkihkih.. tu belum tengok lagi sayur-sayur yang segar bugar besar gedabak..strawberi merah ranum sungguh menggoda..tapi saya tak shopping pun..kalau terus balik terengganu mungkinlah saya sakan menghabiskan duit..tapi memandangkan lepas ni mahu ke Ipoh, terus saja saya batalkan niat..takut sayur dan strawberi buruk 2 hari dalam kereta..saya cuma beli teh dan cenderamata untuk mentee saja..diaorang-diaorang yang sakan bershopping sampai berat kereta..hehehhehehe...owhh..satu lagi..ni saya tak boleh lupa..ice-cream strawberi style kampung punye...dah la murah, RM 1 je sebatang..rasanya tersangat lah heaven..full of strawberi taste..masam manis..sedap!!
i
okey, cukup dengan ice-cream..air liur saya sudah menitis di key-board..srupppp...maaf...okey, lepas tu kami meneruskan perjalanan ke Ipoh..huh..kena pusing-pusing lagi ni....adui...kepala saya sudah super pening..saya pejam mata je sepanjang jalan, kalu celik comfirm muntah ni..sedar-sedar dah sampai ipoh..cari-cari hotel, pastu check-in..lega...Alhamdulillah selamat sampai...pagi esoknya kami terus ke Hospital Ipoh dan ke Slim River...lepas tu terus ke KL, berhenti makan-sembahyang-lepak, ambil adik Kak Yana di UPM..then, time to back home!! tup-tup sampai depan rumah...hahaha...semua cerita telah diedit agar tidak membuang masa..penat dowh menaip ni..cukup lah dengan summary ni...yang pasti, perjalanan kami ini sangatlah memenatkan..sampaikan bontot saya sudah mengikut bentuk kusyen kereta kak yana...kahkahkah okey...saya mahu tidur...owhh..esok saya cuti lagi..sampai isnin...bahagianya.....selamat tahun baru Cina untuk sesiapa yang merasakan mereka berbangsa Cina..adios...


No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati