tekan jangan tak tekan!

Monday, February 1, 2010

TEKANAN TAHAP TINGGI

cam best je title...

okey..Pengakuan telus dari dalam hati..from the bottom of my broken heart...saya memang benar-benar dalam keadaan sangat tertekan-berduka lara-hati hancur berderai what so ever...serius....sungguh tertekan...keliru pun mungkin...saya keliru dengan apa yang sedang saya lalui...saya tidak berpijak di bumi yang nyata...saya di uji dengan ujian yang cukup besar..cukup besar sampaikan saya di tahap sudah berhenti berdoa...saya cuma mahu berserah dan terima segalanya...

Dari awal saya sudah berniat untuk melakukan itu kerana ALLAH...jadi haruslah saya menerima ketentuan ini dengan hati yang redha...sejahat mana pun saya, saya tetap percaya dan berserah pada ketentuan ALLAH Taala..saya sudah berdoa..saya sudah berusaha..jadi bila masih lagi tiada jalan yang terbuka untuk saya lalui, haruslah saya menganggap ujian itu sebagai petunjuk yang saya harus berhenti berusaha untuk perkara yang sia-sia itu...petunjuk yang saya harus terima bahawa perjalanan saya ke arah itu sudah tamat..saya sudah patut berhenti dari berharap jalan itu masih ada...saya harus meletakkan titik nokhtah yang besar..supaya semua mengerti saya sudah menyerah kalah....

ye..saya menyerah kalah..sila lah bergembira wahai pihak yang berkenaan..memang saya sudah menyerah kalah..saya tidak kuat untuk bertahan lagi...saya terlalu lemah untuk bertahan dengan tentangan kamu...saya tidak tegar untuk membina kebahagian atas kebencian kamu..saya tidak tegar hidup dalam umpat-keji kamu..hina lah saya..maki lah saya..benci lah saya..saya terima sepenuh hati..saya manusia biasa yang diciptakan ALLAH dengan sempurna namun penuh kekurangan..dengan penuh kekhilafan..saya gagal mencari kesempurnaan diri saya..saya sering buat silap..malah mungkin keburukan saya lebih jelas terlihat berbanding kebaikan saya...jadi saya seikhlas hati menerima cemuhan dan kebencian kamu terhadap saya....saya tidak mampu untuk mempertahan kan diri..saya tidak mampu untuk menghalang kamu membenci saya... teruskan usaha kamu memcemuh, menghina dan membenci saya...saya memaafkan setiap dosa kamu dengan saya walaupun sampai ke saat ini, saya tidak pernah mengerti kenapa kamu tegar membenci saya sedangkan kamu tidak pernah bercakap sepatah pun dengan saya...saya juga mohon kemaafan atas segala dosa saya walaupun sekecil zarah...sila lah kita bermaafan walaupun belum tiba hari raya..kerana saya tahu kamu bencikan saya dan tentulah kamu tidak ingin mencari saya di padang mahsyar bila tiba masanya nanti...saya tidak mahu menjadi penyebab terpospond-nya kamu menjejakkan kaki ke SYurga Allah...

saya ingin sekali mengakhiri kesengsaraan ini..serius..saya sangat sengsara sekarang..terima kasih atas usaha keras kamu mengsengsarakan hidup saya..saya dah belajar untuk jadi lebih kuat sekarang..saya mohon bantulah saya mengakhiri semua ini...saya berserah sepenuhnya kepada ALLAH Taala..saya redha seredha redhanya..jika ini yang Allah rencanakan untuk saya, Alhamdulillah.. saya terima..saya tidak menganggap kemusnahan rancangan saya ini sebagai berakhirnya hidup saya.. saya percaya Allah merencanakan sesuatu yang lebih baik untuk saya mahu pun dia..

semoga tekanan ini akhirnya membawa kebaikan untuk saya kerana saya tetap berpegang pada janji Allah..setiap yang berlaku akan ada hikmahnya...saya akan tetap setia menanti hikmah itu...dan saya berjanji akan mengembalikan kegembiraan kamu semua wahai MIEYZA'S HATER FUN CLUB...saya berkorban untuk kepentingan hati-hati kamu..saya akan lepaskan dia untuk puaskan hati-hati kamu semua..wish me luck..doakan kejayaan saya...semoga kita tiada urusan lagi di dunia dan akhirat..

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati