tekan jangan tak tekan!

Saturday, April 2, 2011

Si Baldu Merah

Pernah makan kek Red Velvet?? Siapa yang pernah makan tahu lah best tak best kek tu. Saya memang tak pernah makan, tapi sangattttt terliur dengan kek merah menyala tu. Selalu kalau BW ke blog2 masakan, mesti jumpa kek ni. Terus berangan2 nak buat sebab tengok resipi dia macam mudah dan senang je. Tapi angan2 selalunya tinggal angan2 je lah. Lama gile dah plan nak buat, tapi asyik tertangguh. Macam2 halangan. Tapi hari ni nekad nak buat jugak. So pagi tadi terus ke MEE SOYA. Ini bukan sejenis mee ye, atau pun mee campur soya. Siapa2 yang duduk kat Bandar Kuala Terengganu ni tahu lah kot kedai ni, kedai jual barang2 buat kuih. Macam kedai Bagus atau Bake With Yen lah. Beli tepung, cream cheese, pewarna merah menyala2 dan sewaktu dengannya, terus balik, semangat berkobar2 nak buat. Tapi belum sampai rumah, kawan saya call ajak keluar, sebab dah janji dengan dia untuk keluar 'hunting for something'. hehe. So tangguh dulu. Petang tadi baru buat. 

Memang merah menyala lah kek ni. Takut jugak tengok. huhuhu. Saya buat cuppies je, tak buat sebutir besar tu. Senang nak bagi2 kat orang. Esok saya akan bawa ke Office untuk kawan2 saya yang baik hati. Jadi cuppies ni saya buat sempena untuk menghargai mereka yang banyak tolong saya masa saya cuti sakit yang lama giler kentang tu. hehe. Dan juga sempena perpisahan beberapa kawan dari floor kami yang berpindah ke blok yang satu lagi. T__T. Elehhh, bukan jauh pun, pindah blok je, bukan pindah terus. Tapi tetap sedih lah sebab dah berubah suasana. Dah tak adalah rakan untuk mengumpat bergurau senda nanti. hukhukhuk. 
Harap2 dorang suka lah cuppies ni. Tak tahu lah jadi ke tak, sebab lupa nak letak esen vanila. Teruk punya tukang masak. kihkihkih. Hentam saja lah. Saya ni kalau masak memang macam ni. Selalu lupa nak letak itu ini, padahal resepi depan mata. T_T. Then satu lagi, cheese frosting pun macam agak manis, sebab masa buat tu, tak sukat betul2, main taram je haku ni..T_T. 


2 comments:

[leily.laily] said...

cedapnyer...
mitak sket, dkt je kg kite ni.. heheheh

mieyza said...

Leily..Dekat ke? meh le amik kat umah saya...gegegege.

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati