tekan jangan tak tekan!

Saturday, January 2, 2010

1 Januari 2010

Happy new year to everybody....welcome 2010 and good bye 2009...
finally i have my own blog*bangga ni*...something that i wished i could fulfill on 1st January 2010..*salah satu azam tahun baru..kuikuikui*..so, this is my very first entry...i hope i can stick to my new ntah hape2 activity, blogging....*owh yea!!saya sudah ada blog sendiri!yea!yea!*

ok..what will happened to my 2010??*ok2..i know..stupid Q yup*...if i were know..i wish a lot of thing will be reasons of my happiness this year..ermmmmm..how's time flies..2010 means i have to add one more year to the age..*owh nooo*...24 going to 25..including this day, there are 11 days to go to my really 25-years-old day..i'm a big girl right know*cannot cry2 anymore ke??*..and i'm still worry if i couldn't acting like a 25-years-old lady..:)

hmmm..banyak perkara berlaku sebenarnya tahun lepas..walaupun saya rasa 2009 macam cepat sangat berlalu..entah mengapa macam saya tak simpan banyak memori pun untuk 2009..tapi bila fikir-fikir balik, banyak jugak rupanya...hehehheeh..bermula Jan, saya baru habis Latihan Klinikal kat HTAA..April, Hari Konvokesyen MSU kat PWTC..Jun, saya mula bekerja sebagai tutor kat PTPL*my first job actually..huhuhu*..lepas tu, bulan-bulan seterusnya Puasa, Raya dan sebagainya..

tahun lepas juga menyaksikan ramai kawan-kawan saya dah bertukar status daripada anak dara kepada tak berapa dara..*ayatku memang sengal*..yang menjadi tunangan orang pun ada beberapa orang..yang jadi mak orang pun dah bertambah..tahniah semua..*suka..suka..suka..*Giliran saya??tunggu saja...masih dalam usaha mengupgrade lagi, jadi tak boleh comfirm apa-apa lagi..huhuhu..no need to rush lah..*hey..i'm still a young lady who want to enjoy my toing2 life, okey..* well, to tell the truth, after 2 year in lurving-murving relationship, we had a very BIG*yeahh..besar punye* obstacle to against with..malas nak cerita..biar saya, si dia dan beberapa hamba ALLAh sahaja yang tahu..yang pasti, makhluk-makhluk persis parasit ciptaan Allah itu sangat berjaya memporak peranda kan hati saya..berjaya buat saya sasau seketika menangis meratap hiba..*owhh..please clapping for your successful work, idiot* Hingga buat saya nekad untuk menamatkan krisis ini dengan cara mengundur diri dari permainan tu..saya tidak mahu hidup dengan cara itu..saya benci perasaan itu..saya benci bila orang yang langsung tak kenal saya bikin hati saya menggelegak..dan saya tersangat lah benci bila saya tak mampu buat apa-apa untuk membela diri..*sob..sob..sob..*saya sangat lah tidak menjadi diri saya pada waktu itu..bila seorang yang ceria dan banyak cakap macam saya tiba-tiba tak ada perasaan untuk bergelak ketawa dan mula melayan lagu jiwang karat marat, mudah saja orang disekeliling menangkap perubahan diri saya..dan saya amat-amat benci bila saya tak mampu menjadi diri saya sendiri..*i don't want to have that feeling anymore* tapi Alhamdulillah..kami masih bertahan..semangat dia cukup kuat pertahan kan hubungan yang dah kira macam di hujung tanduk..kalau nak harapkan saya, minta ampun lah..awal-awal lagi saya dah angkat bendera putih*kiranya kalu laki bini tu, dah angkut kain baju balik rumah mak le gayanya, sambil tarik beg baju menangis esak-esak..kuikuikui* Dan saya harapkan tahun 2010 ni jadi tahun yang sangat baik untuk kami..

Enough for the stupid sad story..semoga tahun ni berjalan dengan lancar dan jauh dari gelora badai tsunami segala..saya mengharapkan supaya saya lebih kuat dan tabah untuk melalui 365 hari berikutnya sebab saya mula merasakan macam-macam peristiwa yang boleh meremuk dan menggegarkan jiwa saya akan berlaku sepanjang tahun ni..kalau panjang umur lah..apa pun saya tetap mendoakan yang terbaik untuk semua orang...hope this year will be the best year to everybody..


welcome 2010..

p/s: by the way, my blog is not complete anymore..need more renovation..:)..masih perlukan bantuan mencanteekkan lagi blog ini..kak chik...help meeee..........!!

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati