tekan jangan tak tekan!

Tuesday, January 12, 2010

11 January 2010...and now i'm 25



~~~happy birthday to me...happy birthday to me..happy birthday to mieyza...happy birthday to me~~

Semalam, 11 januari 2010, genap lah umur saya 25 tahun..25 tahun??? tua sudah saya..*hukhukhuk...* Entah mengapa saya seperti tidak bersedia untuk bergelar wanita yang berusia 25 tahun...kalu diikutkan hati kanak-kanak saya, mahu saja saya berusia 18 tahun sampai bila-bila...hahahahha..biol sudah saya..meningkatnya usia setiap tahun bermakna bertambah lah tanggung jawap..bertambah lah kesopan santunan diri..*huhuhuu*..bertambahlah kedut-kedut dimuka..*owh noooo...*..dan bertambah la berat badan..*hikhikhik*..

well, dalam-dalam tak bersedia tu, saya tersangat lah happy meraikan birthday saya semalam..sangat-sangat senyum-meleret-ke-telinga sebab saya dapat 2 biji kek birthday..huhuhuu..*suke..suke..suke..*..satu yang color kuning cam tak hengat dalam gambar kat atas tu..then satu lagi dari mat poojie saya...


o cake from en. mohd fauzi..yummy

owh..saya sangat lah excited..haruslah saya excited kerana setelah bertahun tidak berkesempatan menyambut birthday dengan famili tersayang *zaman belajar dulu selalu tak dapat pulang kampung sambut birthday..sob..sob..sob* akhirnya saya dapat balik suasana yang pernah lalui zaman-zaman budak-hingus-meleleh dulu..dapat dua biji kek pulak tu..so, saya sangat lah gumbira..serious..sangat happy bila birthday kita di raikan oleh orang tersayang..petang tu after 5 terus bersiap nak balik dari ofis sebab dah janji dengan mat poojie nak g celebrate..atas sebab semangat yang aneh yang hadir dalam dirinya yang berkobar-kobar mahu menyambut birthday saya, dia pun invite 2,3 orang officemate saya join sekali..dia belanja kfc..huhuhuhu...rezeki..rezeki..

after makan-makan sampai buntal, naik ke HNZ kejap gi tengok kak na yang tengah tunggu turn nak delivery...baby kak na sangat degil tak nak keluar tengok dunia lagi..punah harapan saya nak sambut birthday dengan budak kecik tu..kihkihkih..

sampai kat rumah, my mom, dad and adik-adik dah tunggu..mahu celebrate jugak..sangat terharu..so lepas maghrib went to Pizza Hut beli pizza yang super-duper-yummy..perut masih full after melahap kfc tadi, then mahu sumbat dengan pizza lagi...hahahaha..so heaven..tambah lagi dengan my mom marvellous coctail..and big cake kuning tak hengat tu..i have no idea how much calory i put on yesterday..*burrrkkkkkk*
my yellow tak hengat cake and me..

something yang so touching about my 25th birthday was when my mom told my dad.."besar dah anak kita.."..don't know why, saya tiba-tiba rasa sangat sayu dengan kata-kata itu..yes, its really means something to her when her beloved daughter sudah pun dewasa..*dan cukup besar..heheheh*..anak yang manja lagi mengada-ngada ini sudah membesar dengan sempurna..sudah mula bekerja..dan sudah cukup dewasa untuk dilepaskan untuk hidup sendiri..satu perkara yang saya mula perasan, both of my parent macam merindui zaman kanak-kanak kami adik beradik..they were keep talking about our precious unforgetabble zaman kanak-kanak rebina dolu-dolu..maybe because family kitaorang dah tak ada budak kecik, so they maybe rindukan zaman-zaman melayan karenah gila anak-anak diaorang ni..huhuhu...sabar lah mak and ayah...main dengan cucu lah pulak..tak lama dah..kuikuikui..

the golden words from my parents..luv them till death..

well...million wished from friends, brothers and sister really make my day..thanks a lot kepada kawan-kawan yang mendoakan saya, sama ada melalui facebook or text me..i really appreciate your wished..kepada kawan-kawan yang mengingatkan saya...."kamu sudah tua....".."mieyza sudah tua..".."tuetuetuetue"..ingatlah, kamu pun akan tua macam saya...hahahhahaha..
owh..lupa..saya dapat present yang tersangat best dari student saya...Ferrero Rocher.....sukeeeeee~~~
i
i

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati