tekan jangan tak tekan!

Sunday, January 24, 2010

I WANT MY WEEKANDS BACK..............!

i'm extremely tired..........the last thursday-friday-saturday were my second "working on weekend" week..2 sessions more to go..arghhhh...tak suke..tak suke..tak suke....!! sungguh.. saya benar-benar merindui jumaat saya..satu-satunya hari saya untuk bersenang lenang tanpa perlu ke office, satu-satunya hari untuk saya berfoya-foya, main masak-masak, dating di pantai batu buruk sambil bermain ombak..bla..bla..bla..dan disebabkan CTS, saya terpaksa menjadi tetamu undangan khas ke Kota Bharu selama 4 minggu berturut-turut...sangat lah tidak patut..merampas satu-satunya waktu rehat saya..diulang..satu-satunya waktu rehat saya....dah la kena pergi sendiri..betapa terseksanya saya terpaksa bangun pukul 5 pagi untuk bertolak ke KB...sengal dan tak patut.....owh..tambahan lagi satu...lepas je 4 minggu tanpa jumaat ni, saya akan korban kan juga jumaat saya pada minggu ke lima untuk lawatan Industrial Training...*uwaaaaaaaaaaaaaa*

owh...saya terlalu banyak merungut kah??..*hey mieyza..padan muka..this is a part of your job..nak kerja sangat kan..ikut je la semua arahan tak berperikemanusiaan tu..just shut your mouth and do your job...simple and easy...
* look at the bright side mieyza..ok apa dapat pergi kursus di KB..boleh jalan-jalan..boleh duk apartment yang best..boleh tengok tempat orang..best kan..kan..kan..

the first 2 weeks kat KB, banyak kisah yang secara tidak sengajanya ter-create oleh kami-kami yang berlapang dada memaksa relakan diri untuk berkursus..banyak cerita pecah perut yang terjadi..bermula dari perjalanan subuh-subuh hari ke KB hingga lah waktu berangkat pulang ke KT pada senja setiap hari sabtu, kami sering dihidangkan dengan cerita yang spontan yang kelakar nak mampus...daripada drama cap anak dan abah di subuh hari, sampai lah aksi berani mati ikut lori sarat angkut manusia dikir barat ke Wakaf Che yeh...*kahkahkah*....semua ni kenangan indah masa CTS...kuranglah sikit tension sebab kes paksa rela kena kursus ni...hahahahhaha...

moral of the story, harus lah saya tabah menghadapi hari-hari sibuk saya sebagai pendidik..ye..saya sangat penat..sangat penat menghadapi semua ni..sangat penat untuk berhadapan dengan students yang bermacam karenah..sangat penat untuk memenuhi tuntutan orang atasan yang sentiasa mengharapkan "zero mistake" tanpa peduli saya ni manusia biasa yang tersangat lah sering melakukan kesalahan...owhh...saya sangat blur dan tidak bersedia untuk mengajar sekarang...kesian kan students saya....

saya mahu lebih tabah...ye..chayyok mieyza..semangat!!!

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati