tekan jangan tak tekan!

Saturday, January 9, 2010

my beautiful Friday..

friday comes again...it's mean rest..rest..& rest...*yae yea yea*...saya mahu menikmati jumaat ni dengan sepenuh hati because no more resting-relaxing-and-enjoying friday after this until february....owh..tak sanggup saya nak fikir betapa saya akan kehilangan hari jumaat yang sangat rindui setiap hari..*the only day i don't have to work*..;(..bermula minggu depan saya terpaksa menghadiri bengkel mengajar setiap minggu berturut-turut selama 6 minggu...kesiankan saya..langsung tiada masa untuk rehat..dan paling membuatkan jiwa saya sedikit bergelora ialah saya mungkin terpaksa melupakan trip ke Langkawi awal Februari ni....*huk..huk..huk..* sangat sedihkan...

Hari ini saya bangun awal-awal pagi sebab dah tak boleh nak lelapkan mata lepas solat subuh..memang biasa saya tak tidur pun lepas subuh..tambah-tambah dengar mak saya duk berkungfu di dapur menyiapkan breakfast..melihat saya bersemangat nya bangun awal, my mom terus ajak pergi rumah tukang urut untuk tengok-tengok kan kaki saya yang tak berapa nak sihat..tak tahu la sebab apa, dah lebih kurang 2 bulan kaki saya macam sakit-sengal bermula bahagian lutut ke bawah..nak kata kerja guna kudrat sangat tak juga..nak kata sakit sebab jogging, sangat lah tidak..kalau sebab sepak bola lagi lah sangat tidak..tapi sakitnya semakin hari semakin kuat..berdenyut-denyut..then saya pun setuju je lah sebab dah banyak hari tangguh nak pergi..awal-awal lagi my mom dah warning, makcik yang nak mengurut tu just main kat tapak kaki je, kat lain tak sentuh pun..ala-ala refleksologi lah ni..*hah!!!tapak kaki* alamak...bikin saya berkecamuk ni..tapak kaki adalah bahagian tubuh yang terakhir akan saya bagi orang lain sentuh...*ada pulak tapak kaki..bahagian lain???*..tak pernah seumur hidup saya bagi orang sentuh tapak kaki..sensitif tu...saya sangat lah bimbang kalau dengan tidak sengajanya saya tertendang makcik tu..hehehehe..tapi fikir-fikir balik, redha je lah..tak tahan dah sakit..lepas siap-siap terus gamble je pergi rumah makcik tu sebab tak ada no. phone dia..nasib baik dia ada kat rumah, kalu tidak penat je saya drive jauh ke tanjung..*cehh..tangjung pun jauh???* sampai je kena tunggu kejap sebab dia tengah mengajar mengaji seorang budak perempuan..dah selesai saya pun masuk la rumah dia..lepas borak sikit-sikit, maka berlangsung la upacara urut mengurut ni...saya tersangat lah cuak bila terpaksa menghulurkan kedua-dua kaki kat makcik tu..dia pun tekan kat tapak kaki, saya menggeliat..geli..pastu dia tekan jari kaki..ADUSSSHHHH..terasa mahu jerit sekuat hati..sakit dol!!..dah la geli, pastu main tekan-tekan pulak..biar betul makcik ni..tapi yang buat saya kagum,dengan ilmu yang ada padanya, dia telah mengdiagnos saya dengan hanya menyentuh tapak kaki saya dengan kejamnya..*tobat tak nak buat dah*..dengan confident nya dia berkata yang saya ni kurang makan sayur*betul*..terlalu minum bayak ais *pun betul*..pernah hampir-hampir terjatuh tapi tak jadi jatuh, maksudnya berjaya menahan diri dari jatuh le..*pun betul jugak*..itu lah antara faktor-faktor yang penyumbang kepada sakitnya kaki saya... ha..ada lagi..tang feses pun dia boleh diagnos..siap boleh bagi tau jenis dan warna ni.tetiba saya rasa nak derma feses saya untuk kelas parasit nanti..hahahahhhaha..*mesti students parasitologi saya menyokong 100%* tabik spring untuk makcik tu..doktor pun tak mampu diagnos macam tu tau..then saya di pantangkan untuk mengambil ais selama sebulan dan makan banyak sayur *ehh..saya makan sayur apa..cuma sayur saya tu dah dimasak pada suhu 100C..mungkin dah habis zat..raw vegetable???no..no..no..* tak boleh minum ais..????ohw...rasanya macam tak mampu nak buat tu...tak apa mieyza..chayyokk..u can do it!!

hari ini juga saya spent masa dengan my mom...lama dah tak gi jalan-jalan dengan mak..so hari ni pergi shopping, g cari kain pasang dan masak sama-sama..owh..i really miss this moment..dah start kije ni, banyak perkara yang saya dah tertinggal..sangat sedih..dah lama tak bermanja dengan mak..* saya anak sulong yang sangat mengada-ngada dengan mak..huhuhu* memikirkan betapa saya akan sibuk menjelang minggu depan, i miss all this moment already..*uwaaaaaaaaaaaaaa* ...saya sangat menghargai masa-masa ini...

emmm..tadi petang saya keluar dengan mohd fauzi, pergi rumah sepupunya..ada hal yang nak di bincangkan..surprisingly, his cousin daughter was my schoolmate dulu..huhuhu...sangat lah saya tipulanjak...after spm, sekali je saya jumpa dia, pastu lost contact..lama gile tak jumpa, dah bertahun..last-last jumpa balik rupanya anak sepupu mat poojie si ema ni..saya terkejut sampai tak terkata..ye lah, langsung tak terlintas diaorang bersaudara..kihkihkih..nak jadi sedara aku jugak si ema ni..and she never change..masih ema yang sama seperti dulu..lemah lembut sopan santun dan sewaktu dengannya..dah nak tunang pun bulan ni...congrats to her..

owh...banyak lagi kije yang belum siap ni...arhhhh...tensionnya saya..sungguh tiada motivasi untuk menyiapkan segala...dah la soalan final kena buat balik...adushhh..........

luahan hati,
mieyza roslan

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati