tekan jangan tak tekan!

Friday, February 19, 2010

bila keMALASan mula melanda

Entah kenapa, semenjak dua menjak ni, saya diserang penyakit malas. Ye. Sungguh malas. Serious malas. Bapak segala Malas. Graph of motivation menurun dengan merundum. and it's continously dropped. Tiba-tiba tiada motivasi untuk bekerja, untuk bersuka ria, untuk berkasih -sayang. kerja melambak hanya di pandang sepi. rasa mahu lari saja seketika dari semua ini. tiba-tiba sangat merindui zaman penanam anggur, zaman makan-tidur-tengok tv, zaman berh00haa-hoohaa dengan teman-teman sengal saya. owhh..kenapakah? mungkin saya ada masalah hormon tak stabil?? ada kaitan kah dengan ini cerita?? atau mungkin saya mengalami pre-monopouse syndrome??owhhh. pasti tidak. untuk makluman, saya baru..ehemm, 25 tahun. masih muda. masih ehemm jelita. dan ehemm lagi..masih bergetah..auwww!

Jadi apakah kenapakah mengapakah saya jadi sungguh malas ni? saya malas nak tanda coursework yang menggunung tu..saya malas nak mengajar. saya malas nak mengemas. saya malas nak masak. saya malas buat air. tapi sungguh lah bernasib baik saya tidak malas untuk makan..kalu tidak, pasti saja lemak-lemak yang sudah lama saya 'bela' ini akan terhurai menjadi tenaga, terbakar dan remove out from the body..owhhh..nanti jadi kurus...owhh..pasti saya tidak sejelita hari ini..owhh pasti saya tidak disayangi seperti hari ini lagi...owhhh..*berenti merepek boleh??*

hahaha:D

mungkin my recent life membuatkan saya dalam aura negatif seperti ini. mungkin. beberapa siri kerja tanpa henti membuatkan saya sangat craving for cuti...kekacauan jiwa yang saya alami turut menyumbang ye..masa yang tak berapa nak lapang tu sempat saya selitkan dengan adegan melalak sorang-sorang sampai bengkak mata..tiba-tiba jadi sempit dunia ni, sesak je rasa nak bernafas. asap tebal menyelubungi..owhh..bukan-bukan..tu asap ubat nyamuk yang mak saya pasang tadi..tiada kaitan dengan ini entri..maaf!..haha:D..saya sudah gila! sangat lah heaven cuti yang seciput itu. dan ini jumaat pertama saya menikmati hari tak bekerja nan indah ini. waktu yang sesuai untuk memanjakan diri sendiri. haha:D..terperasan tengah berendam susu dalam spa nan menawan..:)..serious. saya sangat mendambakan cuti-duduk rumah-tengok tv-makan2..owhh..seronok..seronok..seronok..!!

saya perlukan motivasi untuk bergerak ke depan..saya perlu menaikkan semangat sendiri..ye. saya perlu menonton lebih banyak aksi sukan untuk menaikkan motivasi..erkk..perlu ke??.. saya perlu kan semangat untuk bekerja..ni baru bulan kedua tahun 2010..banyak lagi perkara yang perlu saya tempuhi lepas ni..sila ingat ye mieyza, banyak lagi cabaran wal dugaannya. sila tingkatkan semangat kamu..sudah menjadi wanita, be matured..*hey ladies..*bersedia atau tidak, kena juga hadapi..berpura-pura lah tabah..hahaha:D..jangan pandang belakang lagi.

chayyok mieyza!!! You can do it!!!

2 comments:

Anonymous said...

yeaaa...kcik comment.kcik comment.wink wink

Anonymous said...

yeay..anonymous comment jugak..wink winkk..

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati