tekan jangan tak tekan!

Friday, November 11, 2011

11 11 11

AsSalam

11 11 11. Sebelas November Dua Ribu Sebelas. Tarikh yang sangat cantik.. Dulu2 pun asyik berangan nak kahwin tarikh ni, tapi terrcepat kahwin pulak. hehe. Hari ini juga sudah 2 hari pemergian nenek tersayang, al-Fatihah. T__T . Tahun 2011 ni ada banyak tarikh yang cantik, dan yang bestnya, tarikh2 penting dalam hidup saya bersabit dan berkait dengan nombor2 cantik ni. Tarikh lahir saya 11 januari, so tahun ni jadi 110111. Dan yang terbestnya, hari ni 111111 merupakan our 4th anniversary! Bukan ulangtahun kahwin ye, tapi ulangtahun ber-couple. ehhh, apasal dah kahwin ni tiba2 rasa geli geleman dengan perkataan2 'couple', 'bercinta'. hahaha. Entah apa2 je. Dah empat tahun dah rupanya mengadap muka sang arjuna. teehhee. Menyingkap kembali ke 2007, rasa macam baru semalam je first time ber-dating, bergaduh tarik rambut sepak terajang.Masa tu tak habis belajar lagi. Tahun kedua pengajian, balik cuti raya. Masa raya ketiga, dapat SMS dari seorang mamat. Jual mahal tak layan. Sebab masa tu memang selalu kot dapat SMS murahan macam ni. hahahaha. Ingat lagi SMS pertama dia kirim, 'Salam, awak dah makan belum?' ehhh, belum apa2 dah tanya makan ke belum. Harus lah aku tak melayan. Tapi sang arjuna tak berputus asa. SMS dan call secara konsisten. Lebih kurang sebulan gitu, kami pun bersua muka sambil ditemani seorang rakan, faa. (Heyyy, FAA kahwin hari tau!!!). Beberapa hari kemudian, berani kan diri keluar sorang ber-dating dengan mamat ni. First dating kat Pantai Batu Buruk. Dengan hanya ber-Tshirt oren yang lusuh, jeans dan selipar jepun, saya selamber badak je jumpa dia kat tepi pantai tu. hahaha. tak ada makna nak pakai cantik2 mekap bagai. I bukan stok2 macam tu lah. Lagi pun tak rasa pun bercinta dengan mamat ni. Ingat nak kawan2 je lah. Bukan budak2 dah masa tu kan, dah 23 tahun. Selective lah sikit kononnya. Tapi melekat jua akhirnya. Muahahaha. So, masa last day kat Terengganu, sebelum balik Shah Alam, 11 11 07, dengan rasminya, eehhheemmm, kami berteman tapi mesra. awww. So merasa lah bercinta jarak jauh hampir 2 tahun. Okey je, tak ada masalah. Jumpa pun sekali sekala time balik cuti. Nak harap dia ke Shah Alam memang tak lah. And now, setelah hampir 3 tahun ++, bergaduh baik bergolak berranjau berduri dan macam2 ber ber ber, akhirnya menikah jua akhirnya kami. Begitu lah ringkasan cerita kami. Ringkasan je lah, kalau cerita yang panjang, tahun depan kot baru habis. Tu belum part2 yang sedih sampai keluar hingus meleleh, kan aku ceritakan aku juga yang emo sorang2 kat sini. hehehe.

Erkk, saya bukan taksub ye dengan nombor2 gini, kan tak pasal2 kena sergah tak berakidah sebab 'memakna' kan nombor2 begini dalam hidup. Dah kebetulan je kot kan, nak buat lagu mana. hehe. Bukan selalu kan jumpa nombor cantik gini. Tahun depan je kot yang last jumpa no cantik, 121212, atau 1/2/12 lepas tu tak ada dah kot 131313 ke, 141414 ke kan. Dah nama pun ada 12 bulan je. heheheh.

To Darling Husband, hingga ke saat ini, saya tak pernah berhenti bersyukur kerana tuhan menemukan kita empat tahun yang dulu. Semoga kamu adalah orang sama, yang saya kenali empat tahun dulu, sampai 40 tahun akan datang pun, InsyaAllah kalau panjang umur, saya tetap mahukan orang yang sama.  Love u till the end.

koleksi gambar2 time ber-dating tak hengat dolu2. muahahahah. muka pun macam kanak rebina jek aku tengok. Tak boleh letak banyak2, takut sendiri yang muntah hijau. hehehe







To Faatmah, yang rasanya dah selamat kot jadi isteri orang hari ni, SELAMAT PENGANTIN BARU!!

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati