tekan jangan tak tekan!

Saturday, September 1, 2012

Majlis Tunang Adik no 2.

Assalam..

2 hari lepas, 30 Ogos 2012, adik lelaki no 2 saya telah selamat bertunang dengan pilihan hati. Ini kiranya pengalaman pertama famili saya berhadapan dengan hal2 meminang macam ni. Dulu time saya bertunang sangat tak ada majlis yang proper. Biasa2 saja, ambil syarat je kata orang. So yang ni ada hantaran yang elok2 lah sikit. Kami hantar 5 dulang hantaran. Semua buat sendiri, kecuali kek. Kreatif lah sangat kan, hehehe. 





Tak ada tempah2 orang buat pun, saya dengan emak yang main letak2 je. Kebanyakkan material guna yang saya punya dulu. Bunga pun ambil yang lebihan hantaran saya dulu. Bantal silver yang lapik bakul pun saya punya, buat sendiri dengan kawan. Owhh, terkenang2 memori setahun yang lalu masa nak kahwin dulu. Bertungkus lumus buat benda2 ni. Memori tu penting, saya nak sampai bila2 pun kenangan manis tu ada dalam ingatan. Ceewahhh.

Lepas ni seorang lagi adik lelaki saya yang nombor 3 pun InsyaAllah akan menyusul. Ikut plan bulan 12 ni. Yang ini lawan dengan orang jauh sikit, orang Jengka. Mak dah bagitahu awal2 saya tak boleh ikut sebab baru lepas pantang kot masa tu. T_____T. Majlis kahwin pulak kalau boleh mak saya nak buat sekaligus dua beradik ni.Tengok lah macam mana nanti. InsyaAllah tahun depan majlis nikahnya. Jadinya emak ayah saya akan terima 2 menantu sekaligus tahun depan. InsyaAllah, meriah keluarga kami tahun depan. Tinggal seorang je lagi adik perempuan yang belum terikat tu. Tu pun mak saya dah bagi hint2 suruh kahwin dah. huhu. Adik beradik 4 orang je, rapat2 pulak tu. Lepas tahun depan, tak ada dah majlis kahwin dalam famili saya kot. Semua settle. Mak ayah pun dah boleh relax tak pening2 dah fikir hal kahwin anak2. 


Bakal adik ipar dengan my gorgeous emak..:)


Bakal laki bini..InsyaAllah.


No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati