tekan jangan tak tekan!

Wednesday, March 24, 2010

KELAS SUDAH BERMULA

Title yang maha skema......................

Merujuk perkara di atas, adalah dimaklumkan bahawa kelas bagi sesi semester pendek 2010 telah bermula hari ini. Dan untuk semester ini saya telah diamanahkan untuk mengajar subjek PSIKOLOGI.

Diulang...PSIKOLOGI..

Apakah???Apakah???Psikologi la. Apa lagi. Yeah Yeah. Saya mengajar Psikologi sem ni. Tiba-tiba saya gumbira. Saya gumbira hati riang melonjak suka ria. Diakui ikhlas dari hati mula-mula memang riang gembira. Seronoknya dapat mengajar subjek baru. Mesti best. Tak payah buat Lab. Mesti boleh relax2. Boleh Psiko budak-budak.
Yeah yeah!! Seronok! Seronok! Seronok!


Dengan semangatnya buat file assestment. Ambik nota dan segala. Punya lah semangat sampai nota buat balik rumah. Konon-konon mahu study. Kan semangat nak mengajar Psikologi. Mesti kena study dulu. Tengok skop subjek ni. Buku rujukan boleh tahan tebal. Tak pe, semangat kan.

Namun..jeng jeng jeng..the first page of the notes sudah bikin dahi saya berkerut seribu..Apakah yang sedang saya baca ni??pemikir Greek silam? Rene Descartes? Empirisisme Inggeris? Fungsionalisme Amerika? Psikologi Gestalt?Behaviurisme?Apakah?Apakah?

Tiba-tiba mau pitam. kepala pusing. Mata berpinar. Nafas jadi sesak.haha:D. Ni ke yang saya kena ajar? ni subjek yang bikin hati saya onar. Terus saya tutup notes. Terus tarik nafas panjang-panjang. Hilang sudah semangat yang membara berapi-api tadi. Yang tinggal hanya debaran cinta. ehh bukan bukan. Debaran hati yang tak keruan. Haruslah saya berdebar karena sangatlah saya tidak fasih dan tidak pernah belajar segala macam yang di atas. Dan sekarang saya di tugaskan untuk men'lecture' subjek ni. Hebat benar cabaran ni. Tertanya-tanya sendiri. mampu kah saya menjalankan tanggungjawap ni? Belum apa-apa sudah terasa berat. Bertambah-tambah berat bila terfikir kan students saya yang 'ramai teramat' tu..5 ORANG..ye..5 ORANG. ramaikan. hahahaha:D. First kelas tadi pun hanya SEORANG sahaja yang attended. Dengan subjek yang BEST macam ni, mampukah saya menarik mereka supaya datang kelas?Remain unknown..

Tak apa Mieyza. Cabaran ini harus di sahut. macam menyahut panggilan telefon. bukan. saya mengarut lagi. Hadapi dengan senyuman. Boleh ke? Boleh. Yakin Boleh. Kuatkan mental. Ye. Itu semestinya. Semenjak bekerja ni, memang perlu kuat kan mental yang tak berapa kuat ni. kalau tak mesti sudah mereng. tak pasal-pasal retarded. kahkahkah. ok mental ku. sila kuatkan diri anda. perlu bekerja kuat ni..:)

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati