tekan jangan tak tekan!

Friday, March 19, 2010

S.A.Y.A D.A.N. C.E.R.I.T.A K.A.H.W.I.N

Musim kahwin kembali. Macam biasa lah, tiba je cuti sekolah, makanya berduyun-duyun lah hamba Allah Taala sampai seru menyahut sunnah Rasulullah S.A.W, berumah tangga. Musim cuti ini, adalah 2,3 orang kawan saya yang dah selamat menjadi suami atau isteri orang. Itu belum campur jiran tetangga, kawan-kawan mak dan tak tahu lah siapa-siapa yang saya tak kenal yang hantar kad kahwin kat rumah. berlambak-lambak. sampai pening mak saya nak atur masa yang mana patut pergi dulu. haha:D.

kenduri sana sini, hari-hari makan daging. sampai dah nak muntah tengok daging gulai nasi minyak. sampai dah pening. Darah tinggi kah??haha:D..yang penting seronok tengok ramai member dah tukar status. dah tak boleh panggil 'CIK'. Nanti apa-apa urusan sila jangan panggil CIK ye. nak isi borang pun jangan isi kat ruangan CIK lagi. sila sedar diri. biasakan diri dipanggil PUAN. haha:D..kan dah rasa tua. siapa suruh kahwin awal-awal.

Apapun tahniah untuk semua kawan-kawan yang dah jadi bini orang ni. Selamat hidup berumah tangga. kalau dulu gila naif hidung beringus main kejar-kejar, sekarang sudah anggun ber'heel' 4 inch. Dah ber'eye shadow', ber'blusher', ber'lipstic'. Satu transformasi yang berjaya. Yang sepatutnya berlaku dikala usia menginjak 25 ni. Bukan seperti saya. yang masih gagal untuk transform secara total. Belum berjaya menjadi anggun. Belum pandai mekap-mekap. Belum berjaya untuk mengubah diri menjadi wanita-ayu-sopan-santun-cakap-tunduk-kuis2-kaki. Saya masih lagi belum mampu mengAnggunkan diri. belum bersedia sebenarnya untuk bergelar wanita. Masih terperangkap dalam dunia muda belia. hahaha. Oleh itu, wajarlah saya belum jadi bini orang lagi. Belum layak. Kan nanti ada drama di funfair suami pujuk bini yang menangis merengek-rengek minta dibelikan belon. Aku lah tu wanita itu. kahkahkah!

Owhh. Bercakap tentang saya. seperti biasa juga, tiba musim mengawan macam ni, maka adalah makhluk-makhluk yang ringan mulut bertanya saya dan mak, bila lagi mau dilangsungkan majlis saya. alahai. tak ada soalan lain kah. Mau saja saya jawap "bertenang lah wahai makcik. saya muda lagi. diulangi, MUDA lagi. Belum puas lagi hidup berfoya-foya, clubbing-clubbing, mabuk-mabuk balik subuh. nanti dah settle down, dah insaf baru saya cari laki ye makcik'..hahaha. Tak ke haru kalu saya jawap macam tu. Sibuk je tanya-tanya. Macam lah saya ni dah sampai tahap gersang kering kontang cari jantan tak jumpa-jumpa. Rileks lah mak-mak sedara, pak-pak sedara, kakak-kakak dan adik-adik sekalian. bukan tak mahu kahwin lagi. Tapi banyak masalah yang belum settle. Kalau lah kahwin tu semudah LOGIN Facebook, sudah lama saya berumah bertangga. Selain umur saya yang saya perasan muda ni, banyak perkara lagi yang perlu saya settlekan. Duit lagi satu hal. Buat apa kahwin kalau tak ada duit. kena kumpul dulu. bukan ke makan masa tu. Lagi satu, kan hubungan cinta cintun saya kan ada sedikit cabaran halangan berliku yang perlu saya lalui. Ada yang sedang menanti untuk bertepuk tangan kalau-kalau 'love story' ntah hape-hape ini tamat tanpa happy ending. Susah tau makcik saya nak tempuh. kalau nak saya kahwin cepat-cepat, doakan saya masih kuat meredah laluan semak samun berduri tu. sakit tau kena duri. terguris sana sini. Ikut hati saya dah tak larat. Nak mengalah je. Tak payah lagi sakit-sakit tercalar terguris sana-sini. Makanya, jangan lagi ditanya tentang hal itu. Kan saya menangis melalak depan makcik, haru biru lah makcik nanti kena pujuk saya. haha :D

Woi..! ni dah keluar topik ni. tengah cerita happy orang kahwin, kau buka cerita sedih sedu sedan..!haha..

Owhh. semenjak dua menjak ni saya sangat rajin baking cup cakes. tiba-tiba ada new hobby. buat cup cakes. buat banyak-banyak. hias cantik-cantik. erkk, tak cantik pun sebenarnya. bawa gi ofis, bagi orang makan. tapi aku satu pun tak makan. haha..yang penting rasa puas hati buat sesuatu dengan usaha sendiri. penat dowh tunggu cupcake ni masak..kihkihkih..sungguh lah menyesal tak beli buku cara decorate cupcake time Pesta Buku hari tu. Sungguh menyesal. Tak apa, Mahu cari jugak nanti itu buku. Biar puas hati. Hilang rasa menyesal. hehe:D.
And one more thing yang saya sangat mahu terlampau teringin overdose nak beli:

DSLR NIKON D3000..

sangat teringin. mahu memiliki gadget itu. Tapi tengok harga tak tertelan air liur. gluppp. mahal siot. bukan tak ada duit nak beli. setakat seribu dua tu boleh sangat. tapi bila ingat balik, duit tu kan untuk tujuan lain. tujuan yang tak tau tertunai atau tidak. tapi simpan juga. jangan usik. sekadar meletakkan harapan. jadi sila delay kan dulu impian nan satu ini. dah selesai semua, kumpul balik duit dan beli lah gadget yang diaku teringin tak hengat itu..hahaha:D



No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati