tekan jangan tak tekan!

Sunday, March 28, 2010

Penjaga Booth yang Berjaya

Jom rapat-rapat!!Mari-mari ke booth saya!!Cepat-cepat! Siapa tak datang rugi!!

Hari ni kena jaga Booth MSU kat TTC (Terengganu Trade Centre). Sempena Karnival Pendidikan Mara. Seperti biasa nama saya yang bertuah ni akan naik untuk ditugaskan membuat tugas-tugas khas macam ni. Saya kan bertuah. Saya kan kononnya tiada kerja untuk di buat. T______T.

Sepatutnya kena mula bertugas pukul 1 petang. Tapi diwaktu dan dikala jam menunjukkan pukul 1, saya dan mereka yang berkenaan masih di ofis. Baru nak bertolak. haha:D. tang tung tang tung dekat-dekat pukul 1.30 petang sampai lah ke tempat yang dimaksudkan. Oleh kerana belum solat, oleh kerana belum makan, maka kami menunaikan lah tuntutan perut, juga tuntutan agama. tang tung tang tung lagi, dalam pukul 2.30 petang baru lah mula bekerja dalam erti kata sebenar.haha:D

Kena jaga Booth MSU sebab tiada staff dari MSU yang datang. Tak tahu kenapa dan sebab apa. Malas nak tanya. Buat je apa yang disuruh. Ikhlaskan hati. haiih..kan kamu ex-student MSU. berbaktilah sedikit.. Sedikit informasi yang saya ada sebagai pelajar MSU dulu dapat lah sikit saya kongsi dengan pengunjung yang macam berminat tanya itu ini. Ramai lah juga anak-anak remaja baru lepas sekolah, yang masih hijau, masih berhingusan datang singgah ke booth kami. Biasa lah. Budak baru lepas SPM. Tengah mencari tempat terbaik untuk sambung pelajaran. Teringat zaman saya tengah cari tempat belajar dulu. Ramai yang datang dengan result yang gempak. Alhamdulillah. Tengok budak melayu yang cerdik lagi bijak sangat membanggakan. Semoga mereka mendapat tempat yang baik di IPTA. Jangan sekadar dapat course yang tidak membantu. Yang hanya nampak santeek kat sekeping sijil. Lepas tu kekal sebagai sijil yang tiada harga. Menganggur selepas penat-penat perah kepala otak belajar.

Dalam sibuk-sibuk kalut ribut, saya tetap mencari masa untuk buat kerja-kerja 'haram' seperti merayau-rayau ke booth lain. Lepak-lepak kat booth sebelah yang tiada orang. hahahha:D. Penat wehhh. Dan yang best, snap-snap the pictures.
x

x

x

x
.............




ermm..demam saya macam tak mahu pergi lagi. asal malam je dia muncul.T______T
sekian. terima kasih.

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati