tekan jangan tak tekan!

Tuesday, March 30, 2010

piZZa MiZZa

Hari yang Indah. Indahnya Hari ini. Indah sebab dapat makan Pizza. Lebih indah bila dibelanja. Lebih indah bila menikmatinya bersama yang tersayang.:D

Tiba-tiba hari ini saya rasa seronok. Seronok menikmati hari ini. Pasti lah seronok sebab semalam sudah ribut. Ribut taufan yang di'join' oleh panahan petir.haha:D. Jangan bimbang. Tiada kena mengena dengan anda semua. Hanya saya dan dia saja yang merasai gegaran itu. Begitu lah cara kami. Kalau ribut, bukan sikit-sikit. Bukan ala-ala angin monsun barat daya. Sekali ribut memang tiada upaya nak halang. kalau ikut perkiraan skala ritcher, pasti lebih tinggi dari tsunami dia punye gegaran. haha:D. Tapi biasanya tak lama. Dalam sejam berikutnya dah boleh manja-manja balik. Dah boleh menari-nari di taman bunga, tukar-tukar baju 16 kali macam cite hindustan. :D..Jangan ikut cara kami kalau tiada kekuatan jiwa. Nanti jadi sasau. Sebab kami dulu pun sasau. Dah lama tidak lagi sasau. Dah biasa menempuh badai onak berduri, ribut taufan itu kami masih gagah redahi. kata bidalan: alah membeli, menang memakai..ehh bukan bukan..alah biasa, tegal biasa. Betul kah? Saya kurang pasti. Sudah ingat-ingat lupa. Kalu salah anggap saja bidalan itu saya yang reka.hahaha:D

Sejujurnya sepanjang perKawanan kami, inilah kali pertama kami ke Pizza Hut. haha:D. Darat kan kami. Benar dan betul, Mohd Fauzi saya kurang memandang Pizza. Walaupun saya suka pizza tahap gaban, sampai kalu boleh mahu hari-hari santap, dia pandang Pizza sebelah mata. Kurang gemar pada western food. tapi KFC boleh pulak kau melantak hari-hari pun..:). Kalau saya masakkan spegheti, dia makan. Tapi lepas tu pasti komen itu ini. tak kena dengan selera dia. Kalau buat macaroni goreng lagi lah dia tak makan. Tengok pun cam pelik benda alah tu. haha:D. mohd Fauzi saya sangat comel..kahkahkah.

Tapi malam ni saya berjaya membawa dia ke Restoran Pizza Hut. Tak banyak soal. Dia ikut saja kehendak saya. penangan ribut semalam buat dia sangat menjaga hati saya. moralnya, lancar lah perang selalu untuk terus di sayangi..hahaha:D. Back to the story, kami ke Pizza hut Giant. Ini part yang agak tak seronok. Pizza Hut Giant sangat terkenal dengan keLembab'an, kesengalan dan kebentatan yang nyata lagi ketara. dari dulu sampai sekarang. tapi memandangkan kami dah ke situ, tiada lagi pilihan. Hadapi lah kesengalan itu dengan sabar. tak apa. ada hikmah yang tersembunyi. hikmahnya, dapat bergambar sakan. Sudah lama tidak mengada-ngada, bergatalan bergambar berdua. haha:D





hey..sila pandang camera..jangan pandang saya.



Yang pasti, 'tangki' Mohd Fauzi saya tidak lah sebesar mana. Tengok pun tahu. Berdasarkan betapa flatnya his tummy, sudah boleh agak kapasiti makanan yang dapat diisi. haha:D. Baru dua keping pizza kecik dah tak dapat dihabiskan. Saya juga sudah kenyang, biar pun bertangki lori minyak. :)..akhirnya tak habis tergolek-golek.ehh bukan. Terkeping-keping. Pizza kan berkeping-keping, mana mungkin boleh tergolek.

pizza yang tergolek-golek

apa pun, lain kali saya boleh makan Pizza lagi sambil ditemani sang arjuna ini. Boleh tambah koleksi teman Pizza saya. hehehehe..

adios..

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati