tekan jangan tak tekan!

Saturday, March 27, 2010

Nak Demam=Mahu Demam=Suka Demam??

Simptom-simptom demam dah mula menonjolkan diri. Perlahan-lahan muncul.Tak segan-segan dia dah mula galak nak tunjuk terror. Mula la hidung dah berair. Tekak dah sakit. Dah gatal-gatal perit. Hidung dah jadi sensitif, sikit-sikit mau bersin.Kepala dah berat. Saya dah demam ke? Mungkin kot. ishhhh. saya tak suka demam. ada ke yang suka demam. memang tak ada yang suka. Walaupun tiap kali munculnya tanda-tanda nak demam, saya merengek mengada-mengada mengadu NAK demam, bukan bererti saya MAHU demam. Apatah lagi SUKA pada demam. Term NAK demam itu lebih menjurus kepada MACAM NAK demam. Demam buat saya tak selesa. Nak minum pun susah sebab sakit tekak. Dah la cuaca panas macam ni. Pasti memburukkan keadaan saya yang dah nak jadi buruk ni. Owhhh..Tak mahu demam. Shuuhhh. Demam sila pergi jauh-jauh. Kerja banyak ni. Kan demam susah nak buat kije. Tambah pulak saya sangat culas makan ubat. Sungguh tak suka makan ubat. Kalu kena makan pun selalu lupa. ehemm. Buat-buat lupa sebenarnya. haha:D

Tapi saya menghadapi simptom pra-demam dengan senyuman. haha:D. mieyza sudah gila kah??. Sebabnya? Sebabnya saya melalui hari yang indah semalam. ciss..indah lah sangat. Tak adalah indah sangat, tapi cukup lah buat saya tersenyum kambing yang busuk tak mau mandi. Tak tau kenapa saya rasa happy semalam. Rasa cam best. Rasa cam puas hati. Wal hal itu lah hari yang saya lalui setiap minggu. Keluar berjalan di petang jumaat. Dah tu apa yang kau happy sangat..? Mungkin sebab dapat lunaskan hajat mohd fauzi nak makan makanan favorite dia. Gulai Lemak Ketam. haha:D. dah seminggu belikan ketam. Tapi tak sempat nak masak. Banyak sangat halangan. Akhirnya Jumaat je yang ada masa. Masa yang memang terluang. Maka masaklah saya dengan bersungguh. Lepas sembahyang Jumaat datang lah budak kurus tu mahu makan. Makan lah dia dengan bersungguh. Makan sampai kenyang. Sampai licin, walau pun kuah AGAK MASIN. Bruupppp...Lepas dah hajat awak ye. Lupa snap gambar Budak Kurus menggonggong ketam. Haha:D. Mesti comel gambar awak makan ketam masak lemak kuning yang MASIN..

Pas habis sesi makan-makan, kami keluar berjalan. Dengan izin mak ayah ye. Keluar lah kami mengukur jalan ke Ekspo yang tak pernah habis kat Shah Bandar. Tak de apa pun. Biasa saja. Pastu jalan ke tempat lain. Kami memang suka berjalan. Bukan berjalan kaki. Tapi berkereta. Kalu berjalan kaki pasti lah tidak. Bodoh jugak rasa keluar berjalan dalam keadaan cuaca panas tak ingat macam ni. Sungguh lah panas. Kan tak pasal-pasal membuahkan demam. Ye. Demam yang berbuah. haha:D..Dating punya pasal, redah jugak berjalan-jalan dalam cuaca panas ni. Tak apa, tengah sayang, tengah suka. Makanya, suka lah berjalan. suka lah menapak sampai demam berbuah. Tengok lah nanti, kalu anak dah empat, sanggup lagi ke nak heret aku mengukur jalan sambil mendukung anak berderet..haha:)

Kesimpulannya. Saya Macam Nak demam dengan hati yang gembira. Itu saja kisahnya yang buat saya gembira. Tak apa lah. Hal sekecil itu pun mampu buat saya tersenyum simpul sipu-sipu gulung rambut tepi tingkap. kihkihkih..Pendek saja entri ini. Saya kan demam. Harus tidur awal. Esok kan Kerja. Harus berhenti sekarang. Kepala Pening.

2 comments:

Miss Anatomy said...

sile makan ubat.
jgn biar ia melarat.
masih banyak keje yg perlu dibuat.
moga cepat anda sihat.

mieyza said...

tq kak chik karena mengingatkan saya tentang kerrrrrjjjaaa...T_____T

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati