tekan jangan tak tekan!

Saturday, May 22, 2010

update cerita basi 1 - Cuppies Session

Okey. saya mahu update cerita lama zaman kurun tok kadok.huhu!

Cuppies Session

Date: 23 April 2010

Vanue: Cake Avenue, Kemaman Terengganu.


Pada waktu yang sekian dinyatakan diatas, saya telah menambah satu skill dalam men-transformasi-kan diri menjadi lebih versatil.eceh..bukan boleh letak dalam resume pun. haha. Iaitu memasukkan diri ke kelas CUPCAKE FOUNDANT DECORATION. walla!. Sungguh lah bersemangat kami ini. kami di sini merujuk kepada saya dan cik Ziana kita. Sungguh bersemangat sanggup berkelana ke Kemaman untuk menuntut ilmu, dengan bantuan kak dira..jauh tu sampai owner kedai kek tu terkagum dengan kesungguhan kami. haha. Overall saya sangat berpuas hati dengan kelas ni. banyak benda baru yang kami dapat belajar. detail. Dari buat cupcakes sampai la hias fondant. baru tahu bukan senang nak bentuk sekuntum bunga. sampai dah nak putus asa nak uli-uli benda alah tu jadi sekuntum rose. sangat susah okeh! tambahan lagi saya ni ber-tangan keras. tak kreatif. huh!


see the gambar lah.




Ini hasil kerja kerastangan saya..:)

Selepas penat bergelumang dengan fondant, kami menuju ke Ladang Kambing. ishhh. Apakah?? Kami kesana kerana ada urusan jual beli kambing antarA kak dira dan owner kambing-kambing tu. First time dalam hidup saya ke kandang kambing yang dibina secara besar-besaran. Entah berapa ekor kambing saya tak pasti. Yang pasti memang banyak. Sempat kami beramah mesra dengan kambing-kambing disini. Pengalaman yang agak men-takutkan bila saya dan fini dipermain oleh kambing. Adakah patut si kambing itu menghalang laluan kami nak menyeberang ke kandang sebelah sana. Sangat mencemaskan okey. Tapi yang bagusnya, Ziana dapat adik angkat di sini. seekor kambing yang masih bujang yang di namakan CHICHI..huhu!!


ziana bersama CHICHI


owhh..gambar bersaiz mini. tak mengapa, yang penting enjoy bersama kambing. hehe!

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati