tekan jangan tak tekan!

Sunday, May 30, 2010

Update cerita basi 3 - PULAU KAPAS

Date : 14 Mei 2010
venue: Pulau Kapas

Okey. Update cite yang basi berkulat ke-3. ngehngehngeh. pada hari yang disebut, saya buat kali pertamanya, pada usia duapuluhlima, akhirnya menjejakkan kaki ke Pulau Kapas. haha:D. sebagai rakyat Terengganu jati, terasa sedikit malu kerana mengambil masa begitu lama untuk menjejakkan kaki ke Pulau Kapas. Maka harus lah rasa excited terlebih-lebih dirasa.

Plan untuk ke Pulau Kapas memang sudah lama dalam kepala. Tapi biasa lah, selagi belum diizin Allah S.W.T, mana mungkin sampai kan. rancang punya rancang akhirnya sampai lah kami di sana pada Jumaat yang indah itu. Bertolak seawal 8.30 pagi, saya, Ziana, Kak Dira dan Ma sampai di jeti di Marang. Lama juga lah bertenggek di situ, sebelum naik bot ke Pulau Kapas. Sampai je di sana, letak beg, makan-makan sikit, terus berendam dalam air.uisss..seronok tak terkata. hehe. Tak sabar-sabar.

Nasib baik cuaca agak baik. tak lah panas sangat waktu tu, sebab masih awal. Tengah-tengah seronok berendam, cikgu yang bawa kami ke sana suruh tukar tempat pulak. Tukar ke sebelah sana. owhh, rupanya kat situ lagi best. Lagi cantik pantai dia. Then cikgu tu bawa kami naik bot untuk bersnorkelling. sangat seronok okey. Best gile bersnorkelling. Mula-mula tak berani lagi ketengah. Setakat ber-snorkelling di tepi-tepi pantai. Lepas tu baru cikgu tu bawak kami ke tengah laut. Masya-Allah, gile dalam air sampai jauh tak tersentuh kaki. Panik la jugak, takut-takut tenggelam.hehehe. Tapi, Subhanallah. sangat cantik pemandangan dalam laut. sangat indah, macam dalam aquarium dah pulak rasa. Macam-macam rupa ikan ada. Sayang tak boleh bergambar. Almaklum la, kamera cap tiga ayam, mana boleh masuk laut. :(..

Dah sampai tengah laut tu, saya dah mula pening. Hanyut semacam je. mungkin masuk angin sebab banyak sangat sedut angin. Ye lah, nama pun ber-snorkelling. Saya silap guna teknik pernafasan barang kali. Sampai je di Pantai, terus saya muntah. haha:D. Sempat tu saya tinggalkan 'sesuatu' kat Pulau Kapas.

Tak banyak pun aktiviti kami. Hanya berendam dan ber-snorkelling. Tak berenang pun sebab kurang mahir. hehe:D. kesimpulannya, sepanjang di sana, dari pagi sampai ke waktu nak balik, kami memang duk dalam air. Akibatnya, secebis cuma gambar yang sempat dirakam kan. hehe.

Dan yang paling best, kami balik dengan berwajah baru. Hangus habis muka. waaaaaaa. Tu lah, tak pakai sunblock. Memang tak nak pakai pun pasal saya baca kat internet sunblock tak digalakkan sebab boleh merosakkan Coral. Tapi saya paling kronik rasanya sebab 2,3 hari lepas ke Pulau Kapas, muka saya menggelupas dengan jayanya. Sangat lah bersalin kulit sampai nak keluar berjalan pun macam malu. hehe:D. Dan kesan kulit hangus tu macam sampai sekarang tak hilang lagi. Sampai sekarang pun orang duk tegur muka saya hitam semacam. Alahai..


with ma


Gambar curi dari FB Ma..hehehe..sowwy, kekurangan sumber.

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati