tekan jangan tak tekan!

Sunday, May 30, 2010

update cerita basi 2 - Team Building di Agro

Okey. Cerita basi kedua

Date: 3 & 4 Mei 2010

Vanue: Agro Resort, Setiu Terengganu


Ini cerita best. Sangat best. Antara pengalaman terindah lah. yang terindah hanya lah sementara. tiba-tiba..pada waktu yang dinyatakan diatas, kami erkk merujuk kepada semua staff PTPL terengganu yang terlibat telah dikerah/dipaksa rela menjalani satu latihan separa keras ala tentera bagi mengentalkan jiwa dan semangat kami menghadapi dan menggempur halangan dan cabaran during working hours. okeh. saya tipu. Mana ada latihan separa keras. separa seronok okeh. hehe.

Program team building ni sangat lah seronok sebenarnya. Seronok pasal keluar dari suasana ofis kah??kihkihkih. Macam biasa la. Aktiviti yang dijalankan semua yang pernah kita lalui dizaman-zaman sekolah dahulu. Jungle Trekking, flying fox, berkhemah, water confident dan lain-lain. lain-lain tu sila la nyatakan sendiri okeh. Bezanya, dizaman muda belia itu, stamina masih kuat. Masih bertenaga dan tulang serat sendi masih lembut. Masih boleh dilentur seperti buluh. ecehh. Sekarang sudah sedikit berumur. Stamina sudah kurang. Tulang dan sendi sudah keras.Ttak boleh dilentur macam buluh dah sebab buluh ini sudah tua. Potong-potong buat lemang. boleh?? ada faham? tak faham? abaikan kawan-kawan.

saya malas nak bercerita detail sebab sudah ingat-ingat lupa pasal semua kejadian ini. kan saya sudah sedikit berumur disertai stamina yang kurang. apa aku merepek ni?. Okey. yang pasti yang saya ingat dengan jelas adalah satu aktiviti yang agaklah men-seram-kan saya. CINA BUTA a.k.a SOLO DROP. Sangat seram okey. Serius seram sebab saya memang tak pernah buat dan tak akan buat lagi.! Ada ke patut buat aktiviti ini. Hambik dia campak kau kat tengah hutan pukul 1 pagi hanya berjalan berpandukan seutas tali. tak ke seram nak mati. Bertambah-tambah aku yang penakut tahap gaban ni. Sangatlah saya ni seorang manusia yang penakut. okey mari saya gambarkan betapa penakutnya saya. Pernah tak jumpa orang yang pergi toilet kena berteman sampai form 6?? pernah tak jumpa orang yang tak pernah tidur sorang-sorang dalam bilik sampai umur 25?? tak pernah jumpa? hari anda jumpa. tahniah!! Saya la orang itu. haha:D. Masa dapat tahu kena buat aktiviti ni saya dah kecut perut pancrease semua. aduii. Semacam mahu buat-buat pengsan mulut berbuih-buih. Dengan berat kaki melangkah pergi lah kami-kami ni. mula-mula seorang demi seorang di panggil masuk hutan. saya masa tu dah terkumat kamit baca macam surah yang terlintas kat kepala. Sampai giliran saya. eh, apasal ada kak Ogy kat situ. bukan kah dia dah pergi tadi? Owhh. ada lagi rupanya makhluk tuhan yang lagi penakut dari saya. haha:D. Adakah patut kak Ogy itu bertafakur disitu, tak mahu masuk hutan.Terpaksa lah saya buat-buat berani. Lepas dibriefing sikit pasal perjalanan dalam hutan tu, saya pun melangkah dengan terketar-ketar. Terketar-ketar okey. Sampai langkah ketiga saya berhenti. Terus stop. Ya ALLAH, memang tak sanggup nak masuk. Gile gelap. Memang serius takut sampai dah tak boleh nak melangkah, pada hal tak masuk pun lagi. Dalam hati saya cuma terfikir nak pusing balik, join kak Ogy bertafakur disitu. Terdiam sekejap disitu berfikir nak buat apa. Last-last dengar instructor tu tengah membriefing seseorang dibelakang tu. Kan saya baru tiga langkah. Dengar dengan jelas okey. Tiba-tiba saya jadi lega teramat. Terus tak jadi nak patah balik. Apa saya buat? saya terus berdiam di situ, sampai lah orang dibelakang saya tu hampir dekat dengan saya. Sangat dekat sampai boleh sentuh tangan. Lepas saya dah comfirm ada orang kat belakang, baru saya yakin meneruskan perjalanan. haha:D. sangat teruk saya. nak tahu betapa teruk? teruk nya saya sampai dipertengahan hutan tu, berderet manusia kat belakang saya. Punya lah lembab saya berjalan sampai berderet orang mengikut saya. hah! Kan dah berani tu, mana ada takut masuk hutan. aktiviti ni dah ditukar dari SOLO DROP kepada MENEROKA HUTAN SECARA BERJEMAAH. haha!

owhh..ada lagi aktiviti yang saya sangat tak akan buat lagi. WATER CONFIDENT. sangat lah tak confident, suruh terjun ke tasik dari belakang. Apakah?? bagi saya itu satu perbuatan di luar tabii. haha. semacam saja ayat itu. Betul lah di luar tabii, terjun secara menelentang ke belakang. Confident kah anda melakukan aksi itu?? Anda mungkin, saya tidak. haha:D. Punye la tak confident sampai terpaksa ditarik untuk terjun ke dalam air. Memang lah dah pakai jaket keselamatan, tapi tetap takut tenggelam tanpa mahu timbul lagi. tapi Alhamdulillah, saya tetap floating. huh. nampak sangat saya ada masalah dalam self-confident.:D

sila lah menengok gambar yang tak seberapa. memang seberapa saja. pasal tiba-tiba macam bermasalah pula nak upload. asyik failed saja. mungkin gambar bersaiz lori balak. pasal itu asyik failed sebab besar sangat.

kami di hutan belantara ber-jungle trekking

pasang khemah sambil berposing.

wajah ceria sebelum ber-flying fox.

banyak lagi gambar sebenarnya. Tapi memandangkan kesukaran mengupload, cukup lah yang ini saja.hehehe. okey lah, yang penting program ni memang best.

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati