tekan jangan tak tekan!

Sunday, May 23, 2010

Kalaulah.....

Sekejap tadi emak menegur. Acap benar saya dan dia keluar bersama. dah 3 hari berturut-turut. Apa kata orang kampung. Sudah ramai yang bertanya, bila lagi nak bernikah. Mak bilang, kahwin lah cepat-cepat. Saya terkedu....... Tiba-tiba emak menyuarakan hal itu. Jantung saya berhenti berdenyut seketika. Saya terguris. Terus sebak. Saya tahan takut terrmenangis depan mak. Entah kenapa pengucapan yang ringkas itu begitu mengusik rasa. Serius rasa terguris.

KALAU lah mak tahu apa yang saya lalui sekarang..

KALAUlah mak tahu yang saya keluar bukan untuk suka-suka, tapi ada takungan keruh yang perlu dijernihkan..

KALAUlah mak tahu betapa terlukanya saya melalui hari-hari yang menyesakkan ini...

KALAUlah mak tahu betapa saya ingin pergi meninggalkan semua ini..

KALAUlah mak tahu betapa remuknya hati ini...

KALAUlah mak tahu betapa lajunya airmata ini mengalir setiap hari..

KALAUlah mak tahu..............

Saya sangat teringin berkongsi derita ini dengan mak. Tapi saya tak sanggup. Tak terucap. Bimbang hanya airmata yang lantang berbicara. Bukan bibir yang saya pasti akan kelu untuk meluah.

Pastinya saya yang dipersalahkan. Seharusnya pun saya yang dipersalahkan. Saya memang bersalah. Saya punca segala masalah.

Dan saya rasa tiada lagi ruang untuk saya. Allah sahaja tempat saya mengadu. Saya sudah menyerahkan hidup mati saya kepada ALLAH. Saya terima semua ketentuan-NYA. Saya tak akan pernah berhenti berdoa semoga diampun kan segala dosa saya. Saya mahukan ketenangan.

1 comment:

Izafiza said...

cedeynye entri kamu..=(

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati