tekan jangan tak tekan!

Wednesday, July 21, 2010

20 Julai 2010

Hari ini cuti. Horray. Clap clap clap! Cuti sempena Keputeraan Sultan Terengganu. Penduduk yang di luar Terengganu tak perlu lah cemburu akan ke-Cuti-an kami. Tunggu lah hari keputeraan Sultan Negeri masing-masing, pasti anda juga menikmati cuti free ini, macam kami. ngehhh.

After a few hectic weeks, haruslah saya menikmati cuti ini dengan sepenuh hati. Bukan senang okey mendapat cuti sebegini. Hari yang indah bermula dengan bangun pagi yang lambat. haha:D. Akhirnya berjaya meng-extend tidur sampai pukul 9.30 pagi. Sangat lah heaven bagi manusia yang susah tidur lepas bangun pagi macam saya ni. Tapi macam biasa lah, bila terlajak tidur je, bangun pun dengan kepala yang sedikit pusing. Then, mandi and had the best breakfast ever, yummy chezzy macaroni buatan sendiri. haha. Tengok, saya memuji masakan sendiri. satu perbuatan keju, ehh, keji.

Semua bermula dengan indah dan nyaman. Sehingga lah di kala saya mula menanda kertas peperiksaan midsem. Aduss, tiba-tiba rasa macam dunia gelap seketika. Apakah?? OMG, They were not performed well. Sangat lah hilang mood. Sedih sangat. Macam penat lelah mengajar sia-sia saja. ermm, tak apa lah, mungkin salah saya yang tak reti mengajar. Mati lah saya kena bambu lepas ni. Okey, get ready. Tebal kan telinga. Lepas ini haruslah struggle for final exam. Nasib baik paper lagi satu menyenangkan hati. sejuk hati tengok ramai yang A. Congrats ye my dear students. Yang kurang berjaya itu, siap kamu saya kerja kan nanti. haha:D. Gurau okey, siap kamu saya bagi berganda-ganda assignment. Faham!

owhh midsem, kenapakah???

So, untuk menghilangkan tension di kepala, saya pun buat satu aktiviti yang super best. Nak tau apakah??haha. suspen saje. Okey sebelum tu, aktiviti saya tu sangatlah berkaitan dengan keber-cuti-an mak,ayah dan adik saya ke Cameron Highland. Mereka bertiga saja yang pergi. Diulangi, bertiga sahaja. okey, sedikit berbaur cemburu statement itu. Meh tangok gambar mereka seketul dua.

mak saya yang jelita tengah posing dengan bunga. haha

mereka bertiga..sobsobsob.

my lovely parents

Dah ke sana, of course la kena bawa balik benda wajib ni.


jadi, untuk menghilangkan ke-stress-an, saya telah mentransform si buah itu menjadi begini..

xxxx

xxxx




xxxx


walaupun rupa mu buruk, rasamu sedap tak terkata..muahahhaha

strawberi celup cokelat..yummy yummy yummy!!!

Walla.. Tiba-tiba mendapat aura Siti Nurhaliza, teringin nak makan strawberi celup coklat. Sangat sedap okeh. Biarpun bukan coklat bermutu tinggi yang sedap gila tu, tapi coklat murah saya ni pun sudah melampau lampau sedap ye. haha. Sangat melampau saya dalam hal-hal men-terliur-kan orang.See, hilang dah stress dapat makan stawberi dipped chocolate. yummy!!
jom nyanyi..nini cokolat celup..celup celup!! nini cokolat celup..celup celup!! Sepatutnya buah-buah cantik itu saya blend buat eskrem yang pernah saya makan di sana, tapi blender rosak lah pula. Jadinya daku celup saja dikau dalam sos coklat suam-suam. Tetap dapat menghilangkan rasa mengidam eskrem tersedap di dunia itu muahahaha. Maaf, terhiperbola bila berbicara tentang makanan. i'm a food lover..:)


P/s: Kak Yana, Ziana dan Kak Chik, bila mau ke Cameron Highland lagi. Sangat teringin mau makan itu eskrem Strawberi pure..:)

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati