tekan jangan tak tekan!

Friday, July 16, 2010

Saya yang Demam



Saya suka demam. Hari-hari saya demam.

Ok,sila abaikan kemerengan orang demam.

Hari ini masuk hari yang ke berapa ntah ke-demam-an menempel dalam diri. Sangat lah hidup dalam sengsara, dikau tiba disaat daku kesibukan. haiiih. Demam saya tidak lah teruk. Simptom yang muncul pun sikit-sikit saja. Macam segan je mau menonjolkan diri. Tapi yang sikit-sikit ini lah yang bikin derita. Demam macam tak demam. Panas tapi sejuk. Umpamanya nak bersin tapi tak jadi bersin. Ada faham tahap derita itu? Ada faham? Tak faham? Ok, abaikan juga ini statement.

Selepas beberapa hari hold nak MC, sebab fikir budak-budak nak midsem dah minggu depan, ecehh baiknya diri ini, akhirnya saya berjaya meng-MC-kan diri. Itu pun selepas fikir hari ni memang tak ada kelas, lepas tu si demam ini makin berani menonjol diri. Asyik bersin saja sepanjang hari, suara pun sudah seksi-seksi gitu..ngehhhhhh.

Jadi pagi tadi telah membawa diri melangkah kaki ke klinik untuk mendapatkan rawatan sewajarnya. Menambah koleksi ubat sebenarnya. Sebelum ni, sangat lah saya ni membenci aktiviti melawat doktor ni. Tak pernah lah sakit-sakit demam sikit-sikit nak pergi mengadap doktor. Tapi sebab nak MC punye pasal, terpaksa lah saya pergi juga. Jadinya sepanjang saya bekerja ni, banyak lah juga koleksi ubat yang terkumpul, sebab dapat ubat tak pernah makan pun. Dengan antibiotik segala. Takde maknanya nak makan. Yang penting, MC. Si Demam? Let it heal naturally. Muahahahahha.

Aktiviti selepas itu? Macam biasa lah saya ni. Walaupun Demam, walaupun selsema, walaupun kerongkong gatal-gatal, kaki saya tetap panjang melangkah. Sempat menapak ke kedai kain mencari kain pasang untuk buat baju raya.:D. Tapi tak jumpa juga yang berkenan. Sempat pulak ke PC Fair. Owhh,sangat terliur meleleh saliva menengok NIKON DSLR di sana sini, dengan harga cam best je. Tapi still juga kecewa sebab tak dapat beli pun. Orang itu marah, suruh simpan dulu Ringgit Malaysia itu. Ada benda lagi penting untuk di gunakan dengan RM itu nanti, katanya. Kecewa tau. Faham saya punya kecewa? Tak faham, sudah.

Esok saya nak buat apa? Plan nak ke Kuantan bersama Kak Yana dan Ziana baru sahaja ditunda. Mak dan Ayah pula ke Cameron Highland, rombongan dengan persatuan apa ntah. Orang itu juga bekerja sampai petang. Makanya haruslah saya melanguk depan TV sepanjang hari esok. Ke-boring-an lah esok. Tak apa lah. Saya kan demam. Harus di layan demam ini baik-baik, agar dia cepat berambus. hehe.

eh, air apakah yang menitik ni. Owhh, saya harus berhenti sekarang. ada cecair yang sedang galak mengalir keluar dari hidung. Kena cari tisu sekarang. bye!

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati