tekan jangan tak tekan!

Sunday, July 4, 2010

Edisi Merapu Merabang

Saya mahu merapu. Sebab nak bercerita secara rawak sahaja. tiba-tiba datang mood nak update blog busuk ni.hehe.

Hari ini sedikit ceria. Tadi sepetang beronggeng dengan Ziana dan Kak Yana ber-window shopping. Sempat menyambar sehelai tudung baru dan Sepasang kain baju kurung, hadiahkan kepada Emak, agar emak jelita di hari raya. haha:D. Niat di hati mahu beli lagi tudung 2,3 helai, tapi tak ada pula yang berkenan. Aikk, punya lah banyak kali tawaf atas Bus Station tu, satu je yang kau berkenan?. Sedikit kecewa juga sebab tak jumpa kain pasang yang berkenan untuk di buat baju raya utama. ecehh, ada pulak baju raya utama tu. Pada hal dah hantar 2 pasang baju raya kat tukang jahit. Tamak haloba betul diri ini. hehe:D..Apa pun, hati jadi sedikit tenang. Semacam hormon endorfin dirembeskan dengan jayanya. Menempiaskan sedikit perasaan girang di hati. Benarlah, shopping adalah sebahagian terapi diri. hahaha. Tengok, walau pun duit terbang pergi, hati girang menyanyi. Mungkin juga sebab hari ini di-comfirm-kan jawatan. Syukur Alhamdulillah, selepas setahun berstatus pekerja berkontrak, hari ini dah disahkan jawatan. Bak kata Ziana, lepas ni kalu nak resign, sila bagi notis 3 bulan. ngehngehngeh! Itu pun penyumbang utama juga mungkin pada kegembiraan di hati.

Owhh. saya banyak kerja sebenarnya. Kuiz belum bertanda. Assignment pun. Midsem Question belum di siapkan. Apa lagi? apa lagi? Tengok, kerja berlambak, ada hati nak bertenang dan ber-riang gembira? haiihh. Hah, ada lagi satu yang belum tertunai. Hajat nak melihat seorang kawan yang baru bergelar mama belum kesampaian. Asyik tertangguh dah masuk minggu ke-3. Tunda ke minggu depan. Mungkin baby dah besar dah masa tu. Dah boleh merangkak. muahahha! apa saya merepek ni?

Owhh..ada lagi satu tragedi yang tak harus di cerita, tapi mau juga disentuh sedikit. see, saya merepek lagi. Betapa saya di duga lagi. Dalam keadaan marah, akal selalu menjadi pendek. Perbuatan akan bertindak lebih laju dari fikiran. Dalam keadaan yang meruncing, keadaan kadang-kadang memaksa kita bertindak di luar dugaan. pada hari itu, mungkin kerana kedegilan saya, kebiadapan saya, keras hati saya telah membuatkan kesabarannya melewati batasan. Kesabaran itu sudah hilang menyebabkan dia menyalurkan seluruh tenaga negatif tersebut menumbuk cermin kereta sampai pecah berkecai. Hancur lebur tak bersisa. Sangat lah saya tergamam tidak terkata bermandi kaca. Betapa saya bagai ditampar sekuat mungkin, melihat reaksi dia melepaskan kemarahan. Betapa saya bagaikan tersedar yang perbuatan saya tidak menghiraukan dia telah meluluhkan hati lelakinya itu. Dan betapa saya tak mampu berkata-kata dikala dia meluahkan rasa bersalah sambil membersihkan kaca yang terlekat di baju saya, sehingga luka di jari sendiri. Sungguh saya tidak menyangka dia boleh bertindak sejauh itu. Sungguh di kala itu dia benar-benar tertekan, buntu dengan apa yang sedang kami lalui. Yang pasti, kami sama-sama melalui bara berliku. Saya takut andai apa yang dia cuba pertahankan membawa kami ke jalan yang tiada penghujung, tiada nokhtah. Walaupun hari ini, saat ini kami sudah kembali normal, seperti tak pernah berlaku apa-apa, namun saya pasti keresahan ini belum berakhir. Tapi ini lah kami, bila berperang, betul-betul menumpahkan darah ke titisan akhir, lepas tu beberapa minit, hilang marah, berlagak macam nothing happened just now. Bila mahu sudah daa..LAntak lah, yang penting saya tak simpan dalam hati. Yang penting hari ini happy..happy!

Okey, cukup lah saya merapu merabang. entri kali ini tidak disertakan gambar. Kita tak perlukan gambar untuk merapu, hanya kata-kata sudah cukup memadai. hehe:D..

erkk..bila mahu siap kerja yang terbengkalai ini.

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati