tekan jangan tak tekan!

Thursday, November 17, 2011

200th Entry. Happy 54th Birthday Ayah!

Assalam.

Semalam ada lah birthday ayahanda tersayang yang ke 54. Happy birthday ayah! Semoga panjang umur dan murah rezeki dan sihat sentiasa. Macam biasa, kalau dah birthday2 ni kalau tak ada makan2 memang tak sah kan. Jadi lepas maghrib semalam, dalam hujan renyai2, gigih lah kami laki bini pergi beli kek, KFC dan Pizza 2 keping. Makan lah kami anak beranak kenyang2. Tak cukup korum sebab 2 lagi adik tak ada sebab jauh nun di Shah Alam dan KL. T_T





Owhh, ini adalah entry saya yang ke 200! haha. itu pun nak bising. Hampir 2 tahun ber-blogging, baru 200 entri? Dasar pemalas kan. hehe. Seperti yang dijangka, sama seperti entri ke 100 hari tu, entri berkenaan birthday ayah, hari ni pun sama, pasal birthday ayah juga. Kebetulan kan. hehe. Tahun ni tak dapat bagi hadiah yang best sebab kewangan adalah sangat merosot. teehhhee. Tapi tak apa, ada duit nanti akan ku beli hadiah yang best gitu kat ayahanda. 


Semalam juga dapat berita yang menyedihkan dari seorang rakan baik saya masa di Uni dulu. Beliau kehilangan anak yang dikandung, yang sepatutnya due on Januari. Kira2 dalam 7 bulan lah kan usia kandungan tu. Saya tahu pun secara tidak sengaja. Buka fb dia, kononnya nak tengok latest pics kalau ada dia letak. Alih2 baca 2 komen yang ucap takziah atas kehilangan baby. Terus terkedu. Teragak2, tapi sebab teringin juga nak bercakap dengan dia, saya called. Alhamdulilah dia dalam keadaan tenang, namun saya tak bertanya lebih, takut dia sedih kembali. Sekarang masih di hospital, tunggu masa untuk bersalin secara normal. Ya Allah, memang saya menangis lepas letak phone. Sedihnya tak boleh nak cerita. Bayangkan beberapa minggu lalu, baru je dia post kat FB jantina anak yang bakal lahir tu. Rasa macam nak pergi jumpa dia sekarang, nak peluk, nak bagi kata2 semangat, biar dia menangis di bahu ini. Tapi dia sekarang di KL, saya di sini. InsyaAllah, bila dia pulang ke sini, pasti saya akan menjenguk. Harapnya dia tabah menghadapi ujian ini. Sekurang2nya, sudah ada yang menunggu di Syurga sana. tssskk.

2 comments:

Aishah Rahim said...

Selamat harijadi buat ayah awak Mieyza. :)

Dan salam takziah buat sahabat awak tu. Teringat masa saya dan Nashrah dulu. Haih. T__T

mieyza said...

tu lah. teringat masa Aishah dulu. lepas ni nk suruh dia bc blog Aishah, buat kuat semangat.

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati