tekan jangan tak tekan!

Tuesday, November 16, 2010

'Happy 53th Birthday, Ayah' in my 100th Entry.

Oooyeaah! HAppy 100th Entry to my Blog. Bangga okeh, entri ke-100. Sebab masa mula2 ber-blog dulu rasa saya cuma mampu buat paling banyak 30 entri setahun. Muahaha. So 100 itu sudah cukup banyak, tak sampai setahun pun lagi. Makanya, sempena entri ke 100, yang secara KEBETULANnya jatuh pada Hari Jadi ke-53 Ayahanda tercinta, Entri ini di dedikasikan sepenuhnya untuk ayahanda, ROSLAN bin OMAR.


Ini lah ayah saya. Sangat tegas, tapi penyayang. Tahun ini sudah 53 tahun. Separuh abad dah, tapi masih belum bermenantu dan bercucu. haha. Secara ringkasnya, ayah saya seorang yang agak panas baran dan sangat tegas. Dulu masa kecik2 mana ada kami adek beradek suka2 hati nakal tak tentu pasal. Sebab salah sikit je, alamak kena rotan lah. Tapi Alhamdulillah, sebab kegarangan itu lah buat kami jadi manusia. Sebab kebekengan itu lah kami tak pernah ada rekod buruk pun kat sekolah zaman2 kanak2 rebina dulu. Dan sebagai anak sulung, saya mewarisi hampir 90% kebekengan ayah saya. HAHA. BEtul, serius. Tak percaya tanya mak saya. kihkihkih.

Malam ni sempena sambutan hari tua ayah saya, macam biasalah, si kek ini wajib ada. Main menu pula adalah black pepper burger. Homemade ye, bukan beli. Sebab dah tak tahu nak masak apa, buat burger je lah. Tambah kentang goreng dan root beer float. Yummy!




Jadi saya ingin mengucapkan SELAMAT HARI JADI UNTUK AYAH, SEMOGA HIDUP AYAH SENTIASA DI RAHMATI ALLAH TAALA, DAN TERUS DIPANJANGKAN UMUR, DI MURAHKAN REZEKI SAMPAI BILA2. Kak Ja sayang Ayah sentiasa.

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati