tekan jangan tak tekan!

Tuesday, April 1, 2014

Ostematrix si Penguat Tulang!

Assalam..



Masuk bulan baru, Promosi dari Shaklee pun tiba! Bulan ni memang terbaik sebab OSTEMATRIX mengambil tempat. Beli 6 percuma 1!! Hebat tak hebat. Pada yang baru kenal yang belum tahu apa bendanya ni, okeh mari sini nak terang. OSTEMATRIX merupakan suplemen KALSIUM berbentuk tablet. Semua dah tahukan kepentingan kalsium. Untuk tulang kuat, untuk gigi yang sihat! Wahh, macam iklan gitu. kuikui. Tapi jangan tak tahu, selain tu, kalsium juga berfungsi untuk:


1. Mengekalkan tekanan darah yang normal. Siapa ada hypertension, angkat tangan!
2.Membantu pengecutan otot dan saraf
3.Membantu mengurangkan sindrom PMS seperti kekejangan, kembung, moody. Haa, yang selalu jadi monster time2 nak period tu, ini untuk anda!

SubhanaAllah, hebat ciptaan Allah S.W.T pada yang satu ni. Dan tahukah anda, Kalsium memerlukan Vitamin D untuk membantu penyerapan yang baik. Tanpa vitamin D, badan tidak dapat mendapat cukup 'hormone calcitriol'(dikenali sebangai Vitamin D aktif). Bila tidak cukup hormon ini, badan akan mengambil kalsium dari rangka yang sedia ada, yang mana akan melemahkan tulang-tulang kita. Giteww. Jangan risau, OSTEMATRIX memang dah lengkap dengan Vitamin D ni. Mudah bukan, telan saja.



#Tips: 
Setiap tablet OSTEMATRIX mengandungi 250mg Kalsium. Individu digalakkan untuk mengambil 1000mg kalsium setiap hari dan cara yang terbaik bukanlah ambil sekaligus 1000mg kerana ianya tidak akan menghasilkan kesan yang baik. Kenapa? Sebabnya kalsium dapat diserap dengan baik bila diambil dalam dos yang rendah. Sebaiknya adalah tidak lebih dari 500mg setiap kali pengambilan. Sebab itu Ostematrix Shaklee dicadangkan diambil 4 biji sehari di mana 2 biji diambil setiap pengambilan. Dan Kalsium (ostematrix) juga baik diambil bersama makanan. Bukannya ketika perut kosong.

Awak2 semua sangatlah digalakkan mengambil OSTEMATRIX ni jika tergolong dalam golongan di bawah:

1. Ibu menyusu, mengandung
2. Lelaki atau Wanita bekerja yang selalu kepenatan dengan kerja
3. Warga emas
4. Wanita yang mengalami masalah PMS - sakit semasa datang bulan
5. individu yang selalu mengalami kekejangan otot
6. Pembenci susu dan produk tenusu. :)

insyaAllah, dengan izinNya, boleh membantu kakak2, adik dan abang2 semua meningkatkan kesihatan diri. Pengalaman saya dengan OSTEMATRIX SHAKLEE? Kita cerita di lain entri. :)

Berminat nak dapatkan OSTEMATRIX yang hebat ini? Hubungi saya! 

Hamiza Roslan (ID 1124488)
SMS: 019-9989052
Fb: mieyza roslan
email: hamizaroslan@yahoo.com

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati