tekan jangan tak tekan!

Sunday, December 12, 2010

KuKekalutan

Hari ini hari yang tak indah bagi saya. Hari yang suram. Walau langit cerah, ooyeahh, tak hujan matahari memancar, hati tetap mendung. Haiih, cuaca elok, saya pulak yang tak berapa nak elok. Untuk kali keberapa dah ni, hidup yang baru nak tenang dikocak2 kembali. Sakit hati, marah, geram bertandang lagi. Kes apa pulak ni? Kes yang sama lah. Makanya, acara cursing people with all your heart pun bermula lagi. Tegar nya perempuan tu. Mau saja ku sedekah layangan tamparan hikmah bima sakti 7 cakerawala langit. Biar terpasak kau di perut bumi. Haa, kan dah terkeluar segala mak nenek. Tak puas lagi ke cik kak oiii.

Tahun 2010 dah semakin menghampiri penghujung. Tak sangka pula hujung2 tahun ni saya dihidangkan dengan pelbagai cerita yang tak enak. Dugaan yang tak sudah. Adoiii. Sakitnya hati. Musim2 tengkujuh yang patutnya sejuk dan tenang, panas membahang saja saya rasa. Panas kat dalam. Benar2 menguji keimanan ni. Mujur lah iman masih kuat. kuikuikui.

Sepanjang december ni juga agak kucar kacir dengan pelbagai tugasan yang tak terbuat. Meeting sana sini. Kelas yang di-postponed belum berganti. Persiapan soalan midsem yang akan berlangsung akhir bulan ni. Persiapan untuk dinner minggu depan. Haa, yang ni lain macam sikit peningnya. Dinner kat PWTC.Owhh, yang ini bikin haku migrain. Tema Movie Night Premier. Harus lah berpakaian Glamour dan bling-bling. Dan ikut perancangan awal, beria2 nak buat garden party sebelum Dinner. So, suruh sedia kan outfit yang serba serbi putih. Bila saya dah beli baju seluar semua untuk acara koktail tu, boleh pulak di cancel kan garden party tu.Haiih, cakap lah awal2. Kan senang tak payah beli. Pastu yang bling2 tu haruskah ku pakai? Tidak sama sekali. HAHA. Saya ni memang bukan jenis yang sanggup berhabis asal nampak vogue dan glamour. Nak2 untuk majlis dinner macam ni, malas lah nak berhabis beratus2 beli baju, pastu boleh pakai sekali je sebab malu dah nak pakai untuk jalan2. Tahun lepas punya dinner pakai baju biasa je. Sangat murah sampai malu nak sebut kat sini. KAHKAHKAH. Takde pun  kena halau ke apa ke sebab pakai baju murah. Makanya dinner kali ini kita pakai je baju yang sedia ada. ggegeggegegege!

Harap2nya di penghujung December, semua kekalutan berlalu. Nak mula tahun baru 2011 dengan lebih tenang dan bersemangat baru. Owhh dah nak masuk 2010??Alahai, cepatnya.... Azam baru??

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati