tekan jangan tak tekan!

Tuesday, December 7, 2010

My Bestfriend's Wedding.

26hb November lalu, saya attended majlis kahwin seorang kawan baik masa kat campus dulu, HUDA. Baru nak update cerita, sebab baru dapat semangat nak update. haha. Pulak tu baru dapat pics dari member yang bawa kamera. Lately saya sangat lah selalu lupa nak berdampingan dengan camera, jadinya selalu tak dapat capture memori2 indah ni. Haiih..

Huda ni kawan masa susah senang kat MSU dulu. Teman serumah, sebilik, sekelas. Tak nak cerita lah tentang segala macam susah senang masa belajar dulu, kan emo tak pasal2. huhu. Yang pasti banyak juga lah yang kami kongsi bersama, walau sempat berkawan rapat pun hanya lebih kurang 3 tahun. Sekarang even tak bersama, masih lagi contact2. Tapi dia lah yang rajin menelefonnya. Nak harapkan saya? Kononnya sibuk memanjang je..*malu*. 

Berbalik pada cerita kahwin ni, honestly saya sedikit terharu. Sebab sepanjang berkawan dengan dia, sempat lah saya menjadi saksi pahit manis cinta diaorang ni. Dari drama sebabak, suka-happy-no-ending, sampai lah acara bergaduh bagai nak kiamat, semua di lalui dengan jayanya. Owh, lupa nak bagitau, suami huda ni bernama Hazrif. Diaorang ni bercinta dari form 4, masa umur 16. Hebat tak? Kuatnya jodoh diaorang, hampir 10 tahun bercinta. Akhirnya ke jinjang pelamin. Sangat terharu, bila tengok kawan sendiri akhirnya bahagia bersama. 



Ini lah Huda n Hazrif. Gambar ni i curi dari fb..hehehe
Masa kenduri dia, saya pergi bersama 2 orang kawan yang juga ex-housemate masa belajar, Shida dan Suzy. Rajin diaorang datang jauh dari KL semata2 nak attended kenduri si Huda ni. Lepas pick up diorang kat airport pagi tu, dalam pukul 10 kita orang bertolak ke Kemaman. Faham2 saja lah, K. Trg dengan Kemaman bukan dekat, mau 3 jam juga. So, kena lah bertolak awal. Sampai ke rumah Huda dalam pukul 1 petang. Rupa2nya bersanding pukul 3, kitaorang sampai awal lah pula. Tak sempat nak tunggu Huda-Hazrif bersanding. Kan kalau tunggu, maunya sampai maghrib baru sampai rumah. Jadinya hanya sempat jumpa huda je. Lama dah tak jumpa dia. Sekarang jumpa dah jadi isteri orang. Dan dia masih macam dulu, still clumsy, mulut pok pek pok pek. haha. Owhh, pelamin dia sangat cantik. Mau macam ini juga. BERANGAN LAH KAU. Sempat lah posing amik2 gambar. Dan sempat juga saya berdrama airmata depan pelamin tu. Sebak you, tengok member baik akhirnya naik pelamin. :D . Borak2 makan2, dalam pukul 2 kitaorang dah gerak balik. Singgah di Mesra Mall untuk dapatkan ini BIG APPLE DONUT. Yummy!

Si Shida dan Suzy pula,dah datang kenduri, merangkap sekali lah melancong ke Terengganu ni. Tapi silap time lah, datang time tengkujuh macam ni, nak menapak pun banyak halangan lah. Sempat lah 2 hari mereka ni duk di Terengganu. Kesian juga sebab tak banyak tempat saya bawa diaorang, sebab kerja dan hujan yang tak henti2. Tapi dalam2 tak banyak tempat pergi, hebat juga minah2 ni shopping kat Pasar Payang. Beratus juga habis beli itu ini. Syabas! hahaha! Tak apa lah, lain kali sila lah datang lagi, aku bawak korang pergi Pulau pula ye. Tapi make sure datang jangan di musim Tengkujuh ye..hehe

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati