tekan jangan tak tekan!

Sunday, January 9, 2011

Secara Tiba2, I Termengidam yang ini...

Makanan apa yang engkau mengidam sangat ni?? Aikk, asal mengidam je, makanan. Asal mengidam je, makanan?

Bukan bukan bukan. Ini bukan makanan. Tapi ini..

XXX
XXX
XXX
XXX
XX
XX
XX
XX
XX
XXX
XXX
XXX
XXX
XX
XXX
XX
XX
XX
XXX
XXX
XXX
XXX
XXX
XXX
XX
XX
XX
XX
XXX
XX
XX
XX
XX




Canteeekk tak??????

Sebenarnya, kalau ikutkan, saya tak pernah ambil tahu pun pasal automobil2 ni. Tak pernah rasa pun nak beli kereta baru ke hape ke. Hanya bergantung pada My Little Kancil je. Harus lah menyayangi MLK lebih sebab dari zaman sekolah lagi, si kancil itu lah yang berjasa bawa saya ke sana ke mari. Sampai lah zaman bekerja ni, masih lagi setia dengan MLK. Kawan2 semua dah berkereta baru, saya masih lagi dengan kancil purple ni.

Tapi akhir2 ni, MLK buat perangai. Banyak kali buat perangai. Biasalah, dah tua. Banyak penyakit. Banyak ragam. Iya lah, dah tuan nya tak reti jaga. Tak pernah check dan ambil tahu pasal kesihatan MLK ni. Air kering ke, minyak hitam tak tukar ke, tak pernah peduli. Tahu bawak je. Sekarang dah tak sihat macam ni, baru padan muko ekau. hehe. Saya pun mula berkira2 mahu berkereta baru. Owhh, sorry MLK. Mak saya pun sebenarnya dah lama tanya, tak nak beli kereta baru ke. Saya cakap tak nak sebab ayah kata tak payah, pakai je kancil tu. kihkihkih. Semalam sembang2 dengan officemate, pasal kereta. Dia cakap, Proton Saga baru keluar, Saga Facelift. Sungguh lah tercengang sebab tak pernah ambil tahu pun pasal ni. Jangan tak tahu, 2,3 tahun lepas, MYVI dengan VIVA pun saya tak boleh beza. What The Fun. haha. Teruk tahap gaban ni. Tanya punya tanya, google punya google, akhirnya saya akui saya jatuh cinta sama itu Proton Saga FL. Nak2 yang kaler blue rock tu. Sumpah cantik kat mata saya! Tapi tanya2 semua, ramai yang tak berkenan pulak dia punya bontot. Depan dah cantik, belakang pulak out. Tapi saya tengok ok je, tak ada masalah. Saya tak kisah pun dia punya bontot yang tak mantap tu. hehe. Yang penting cantik di mata ku sudah. Mula2 terfikirkan Myvi, tapi tengok ramai sangat yang pakai. Tapi best juga Myvi ni. Mohd pulak mahukan Persona. Eh, cantik juga Persona. Owhhh. mahu pilih yang mana ni.....

Tapi kan.......





Macam tak ada harapan je. Tanya ayah tadi, dia kata..."Nanti dulu lah. Kita baiki kancil dulu. Jangan beli lagi lah." uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

1 comment:

dania said...

mizami, beli dlm mimpi.. ok aper... x pun, sabotaj MLK smpai x leh pkai, hahahahaha.. gelak jahat.. wink3x..

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati