tekan jangan tak tekan!

Saturday, January 1, 2011

1 Januari 2011..Happy 1st Birthday blog!


Welcome 2011. Hari ini sudah masuk 1 Januari 2011. Masih ingat lagi waktu semua kecoh excited nak sambut tahun 2000, 11 tahun yang lalu. Waktu tu saya berumur 15 tahun. Hari ini, dah 11 tahun peristiwa itu berlaku. Cepat sangat kan. 

Semalam tepat pukul 12 malam, bunga api mula meletup2 kat langit. Kat tempat saya, banyak tempat juga duk meletup, tapi malas nak keluar tengok. Malam tahun baru saya hanya lah depan lappy. Haha. Tak kuasa mak nak keluar bersesak2 tengok bunga api. Membazir karen je. gegegege. Tapi encik Mohd pergi mencari nahas bersesak2 kat Shah Bandar nak tengok bunga api. Darat! haha. Akibatnya, pukul 2 baru sampai ke rumah. Mengakibatkan lagi, tak pergi kerja hari ni. erkk.T________T. Sebab tak pergi kerja, maka keluar lah bersama saya untuk menapak mengukur tanah sampai ke Dungun. Jauh gila engkau berdating. Tapi sangat boring lah kesimpulannya. Hujan lebat. Makan kat kedai yang langsung tak best tapi mahal nak mampus. Dan macam biasa, dihiasi dengan acara bertegang urat sampai mulut muncung sedepa. gegegegege! Dan ada satu perkara yang mengundang sesal di hati. sob sob sob. Maafkan saya.

Owhh, hari ini juga merupakan Ulang Tahun Pertama hockmieyza85.blogspot.com. Happy Birthday Blog!! Masih ingat lagi masa mula2 bikin blog ni, 1 Januari 2010. Semua atas bantuan Kak Chik. Thanks Kak Chik!!Setahun sudah blog ini wujud. Walau pun ramai yang tak tahu kewujudan blog ni, tak kisah lah. Blog tak glamour kan. hehe. Saya buat blog pun untuk personal. Nak luah suka duka cerita lara. Tak kisah lah tak ada yang singgah baca pun. Yang penting saya dapat catatkan sesuatu yang pernah berlaku dalam hidup saya. :D. Tak ada lah saya meroyan sorang2 bengkak hati kalau ada benda yang menggegarkan jiwa. haha. Sudah banyak benda bodoh dan sengal yang terluah di sini. Biar lah. Saya biarkan. Sekurang2nya saya dapat lihat kembali betapa bodoh dan kejinya saya pada waktu2 tertentu. Tak lah rasa baik dan hebat je setiap masa. Apa pun,  i love my blog so much!


Dan hari ini juga kita dikejutkan berita kematian aktor Faizal Yusof, bekas suami penyanyi Siti Nordiana, sebab serangan jantung. Terkejut! Baru je tengok lakonan beliau dalam Adamaya sebagai Dani. Muda lagi, baru 32 tahun. Anak baru nak masuk 2 orang. Tapi itu lah, ajal tak mengira usia. Dah sampai masa, tak kira apa pun keadaan kita, pasti tetap dipanggil mengadap Ilahi, tanpa lewat sesaat. Al-Fatihah.

1 comment:

Venir de pron me said...

sgt rajin anda celebrate utk blog, sy xcelebrate, tp 'mencari' kmbali blog usang itu utk kpntingan carry mark dlm subjek dip.pend :P

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati