tekan jangan tak tekan!

Monday, October 4, 2010

Lesen oh Lesen..Antara terlupa dan Tak Cakna

Okeh. Ini cerita penuh dengan suspen. Mungkin tak suspen bagi anda, tapi sangatlah menjadi perkara yang boleh menggugurkan jantung, mengecutkan pancrease bagi saya.haha.

Kisahnya begini, 2 hari lepas, pagi Sabtu yang indah, tengah bersiap2 nak ke Kolej. Hari last exam, saya kena jaga exam hari tu. Tengah2 bersiap, ternampak lah dompet lama yang masih cantik bergetah yang dah lama tak pakai. Sebabnya, tercabut klip. Bahagian lain masih cantik jelita. So memandangkan dah lama tak berdompet, saya pun menggatalkan diri untuk guna dompet tersebut. Makanya, haruslah saya men-transfer semua kad2 bank, termasuklah i/c dan lesen memandu. Dua benda penting ni memang saya letak dalam card holder yang letak i/c tu. Memang jarang sangat buka. Entah kenapa hari tu terdetik rasa nak belek card holder tu. Sekali tengok, ALAMAK!! APAKAH???

LESEN MEMANDU DAH MATI!

Ya Rabbi, rupanya lesen kereta dah lama tamat!!Hari tu 2 hb Okt 2010, last date, 14 Julai 2010. Bayangkan saya dah memandu tanpa lesen hampir 3 bulan! Dan bayangkan dah berapa kali melintasi dengan penuh yakin dan takbur depan abang2 polis yang selalu buat road-block belakang bukit tu. Dan tak terlintas akal ku jika tiba2 abang2 polis tiba2 mau check saya punya lesen. Bayangkan!! Haha. Selama ni memang gila berani tak ada perasaan langsung kalau terserempak dengan mana2 road-block. Confident habis. Mana tak confident-nya, tak tahu lesen dah tamat tempoh. Bila je dapat tahu, terus saya jadi kecut perut nak pengsan. Terbayang macam mana lah kalau tiba2 ada abang polis yang TERcheck lesen saya masa tengah road block. Owhh, takutnya!! Jadinya, hari tu terus saya di hantar ayah ke tempat kerja. hukhukhuk! Nak sambung tak boleh sebab hari sabtu. Mujur esoknya, Ahad saya cuti. Pagi2 lagi terus ke JPJ sambung lesen. LEGA.

Memang biasa saya sambung setahun2, tak buat banyak2 tahun. Sebabnya takut lupa nak sambung. Tapi akhirnya, LUPA juga. Atau mungkin lebih tepat, TAK CAKNA. Ye lah, rasa macam baru je lagi sambung, rupa2nya dah setahun. Padahal hari2 ke hulu ke hilir duk bawa lesen tu. Alahai, nak buat macam mana. Terus saya sambung untuk 2 tahun. Agak2 nanti berapa bulan pulak saya terlupa ye. Hahaha:D

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati