tekan jangan tak tekan!

Saturday, October 30, 2010

November is coming..I like!

Lusa dah November 2010. Kejap je masa berlalu. Macam baru je lagi tengok kawan2 berumah tangga November 2009 hari tu, sekarang dah setahun. Ada yang dah bercahaya mata pun. Alhamdulillah. 

November itu indah bagi saya. Saya suka November kerana bulan ke-11, nombor yang saya suka. LOL! Istimewanya November pada saya adalah kerana kenangan manis tercipta di bulan November. Birthday ayah tersayang di bulan ini, bermulanya detik suka duka saya bersama dia juga di bulan ini. Tahun ini lagi bertambah suka kerana November ini bakal mengikat 3 rakan saya ke alam perkahwinan. Kawan kahwin, of course la suka. Dan tak lupa, Raya Haji juga bakal di sambut bulan ini. Seronokkan. 

Biasanya, masuk bulan November saya akan start dengan projek baru. Ecehh, macam kontraktor pulak engkau berprojek bagai. haha:D. Projek homemade Craft yang tak berapa nak jadi. huhu. Dah la tak kreatif, tangan pun keras kejung macam kayu pun ada hati nak ber-craft. Caiiss.:D. Memang lah tak kreatif, tangan keras, tapi saya sangat sangat suka buat benda-tak-ada-kije macam ni, instead of beli je kat kedai. Mungkin sesetengah orang lagi suka beli je kad ke, apa ke, tapi saya memang selalu je gatal tangan nak buat. Pada hal modal buat jauh lagi mahal dari beli yang siap. Tapi sentimental value tu yang penting. Since nak sambut ulang tahun perkahwinan-tak-jadi ke-3 kami 11 November ni, makanya gigih lah saya buat something untuk orang itu.

Jadi semalam jumaat, dalam hujan renyai2 merayap lah saya seorang diri ke Pustaka Sri Intan, cari lah barang yang patut, even tak tau lagi nak buat apa. Beli yang asas2 dulu. Kad warna berkeping2. Then cari wrapping paper yang cantik. Tak jumpa. Kuciwa sebab semua tak cantik di mata. Tak boleh jadi, kena cari juga. So, teruskan usaha cari kat kedai apa entah depan Stesen Bas. Nasib baik buka. Masuk je terus menuju ke tempat wrapping paper, terus tertangkap pada satu wrapping paper biru yang sangat menawan mata saya. Dan kertas tu tinggal sehelai saja. Apa lagi, terus sambar. Tak tengok dah harga. Masa nak bayar, adik cashier tu cakap kertas ni mahal sikit. Saya dah gulp, berapa ye? RM3. Owhh, tak ada lah mahal sangat. Terus bayar sambil bernyanyi2 dalam hati. Berbaloi saya pusing dua kali cari parking, pastu salah parking pulak tu. haha. Lantak lah. yang penting dapat.

Cantik tak? Teruja tak? ke saya sorang je yang terpana? haha

Sampai rumah terus duduk, merangka2 nak buat apa. Ermm, ok! dapat dah idea nak buat apa. Terus gigih menggunting kertas segala.Potong-potong, gunting2, akhirnya saya stop. Berehat jap. Makan2 sembahyang, tengok TV. Pastu cam malas pulak nak sambung. hahaha. Ini lah saya, semangat berkobar2 bukan main. Lama2 dah malap pula semangat. Tak apa, yang penting harus di siapkan sebelum 11 Nov. Erkk, tapi projek apa yang saya buat ni? Rahsia Kerajaan Malaysia. hehehe. Dah siap nanti saya akan kongsi. Baru siap 10%. mind u, saya seorang yang lembab. hehe. Sekarang tak nak bagitau lagi, takut tak jadi. hahaha:D

 Ni lah hasil yang baru 10% tu. Agak2 nya, apakah menatang ini? muahahaha.

Owhh, lupa. Saya sangat happy jumpa kain FELT merah kat PSI. Sangat lah tak sangka felt itu boleh ada kat PSI. Sanggup tu beli online, ingat tak ada kat sini. Sebab yang saya beli tak ada merah, jumpa yang merah menyalakan kat PSI haruslah daku happy. gegegege! Nanti saya akan entri-kan projek lama terbengkalai ; FELT CRAFT. :D

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati