tekan jangan tak tekan!

Wednesday, November 24, 2010

Don't Mess With Me

Minggu yang agak busy. Program meeting, staff meeting dengan Dato' yang tak jadi, terseksa jiwa merana, handle program Derma darah esok, baiki2 pathway mentees, bla bla bla. PENAT. LETIH. banyaknya benda yang kena buat. But hey, kesibukan itu menyelamatkan keadaan okeh. hehe. Tengah2 diri tak berapa nak stabil ni, variety kerja benar2 membantu saya menstabilkan diri. Macam lah teruk sangat keadaan kau minah. haha.

Tapi satu perkara untuk di kongsi, kejadian 2,3 hari lepas benar2 menyerlahkan sisi jahat saya. hahaha. gelak secara jahat ye. Yes, saya memang panas baran dan sangat cepat marah. Tapi tindakan kali ini bukan kerana panas baran. Perbuatan mereka mencetuskan amarah yang tidak sedikit. Menggunung rasa benci bercampur geram teramat. Masa tu memang tak mampu nak berlagak cool pun, dan masa tu memang sungguh2 menangis, sedih sangat lah konon. Tapi lepas berdepan dengan masalah tu sendiri, saya berhenti menangis, tak rasa apa dah. Haikk, apa kes kau melalak2 tadi? Entah. Yang tinggal cuma rasa dendam yang cukup memuncak. Dalam2 saya meredhai apa yang terjadi, dalam2 saya maafkan mereka, terselit rasa geram. Lantas, saya sakiti mereka, seperti mana saya di sakiti. Saya kenakan mereka cukup2, dengan bahasa yang terlalu 'indah' untuk mereka telan. Biar mereka rasa akibatnya 'bermain' dengan saya. Dan saya lakukan semua itu tanpa dipengaruhi rasa marah. Jujurnya, perbuatan saya itu sangatlah salah dan sangatlah bukan 'saya'. Adik2 di luar sana jangan lah mengikut ajaran sesat kakak ini, haha. Saya tahu dan saya mengerti itu. Anehnya, rasa puas hati melihat mereka seperti cacing kepanasan memenuhi ruang hati. Owhh, inikah rasanya bila dendam terbalas? Rasa nak senyum sepanjang hari. Rasa macam 'hey mangkuk, aku dah menang'. 

Namun Tiba2 saya rasa takut dengan diri sendiri. Eh, kenapa aku happy melihat "kesakitan" orang lain ni? Seram you, macam dah tak kenal diri sendiri. seram tak? seram tak? Begini rupanya saya bertindak bila 'dicucuk'. Terus rasa 'jahatnya aku'. Jahat ke? Haha. Maybe jahat pada yang terkena. Tapi yang rasa ala2 dikhianati macam saya ni, rasa itu satu nikmat. hahaha. Rasanya kalau di interview untuk jawatan Ketua Kongsi Gelap, or Along, mungkin lepas kot. haha:D . Tapi bila dah sampai seram dengan diri sendiri, terus saya stop buat kerja2 takde faedah tu. Dah kata lantak kau, yang saya sibuk2 nak balas dendam apa hal? Cukup lah bagi mereka rasa sikit kesakitan itu. Yang lain biarkan berlalu pergi bersama angin. 

But at least, saya mula kenal sisi gelap saya ni. Yang mungkin sudah lama duduk diam2 dalam diri. Yang tiba2 menonjolan diri akibat di usik. Well, walaupun kenikmatan itu ada, i'm not feel so good about that. Saya tak mahu mencetuskan rasa 'gembira melihat orang terseksa'. *Gulppp* Rasa itu harus di hentikan. Gantikan rasa itu dengan rasa kesyukuran yang tak terhingga. Baru satu rasa bahagia yang Allah tarik, beribu lagi nikmat yang harus di syukuri. 

Ermm, lepas ni harapnya tiada lagi acara 'jolok sarang tebuan' ni. Sarang tebuan ini mampu memberi sakit yang berganda kepada kamu. Saya sendiri tak berani jamin apa yang saya mampu lakukan, kalau perkara ini terjadi lagi. Don't Mess With Me ya. ehh, aku warning kat sapa ni?? takut tak?? takut tak??

No comments:

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati