tekan jangan tak tekan!

Thursday, October 14, 2010

*busy sampai lupa letak title..gegegege*


Kembali menSibukkan diri. Diri disibukkan dengan kerja yang "gedebuk" jatuh dari langit. Exagerate hehe. Dalam masa seminggu (or less) kena siapkan soalan final exam untuk di hantar ke Shah Alam. Due date on Saturday. Lebih menarik, untuk satu subjek kena buat 2 set soalan. Saya kena buat 2 subjek, Imunohematologi Klinikal I dan Parasitologi I. Maknanya 2 x 2 = 4 set soalan. erkkk, APAKAH??? Palingg menarik, saya baru siap 2 Set soalan. 2 more to go within 2 days. Arkhhh....!!Tiba2 tensi. Jujurnya saya sangat sangat sangat tak suka buat soalan exam. Macam nak pecah kepala fikir buat soalan. Ini kena buat 2 set pulak untuk satu subjek. Macam jatuh di timpa tangga eskelator.huh. Senak otak. Nak2 time mereka cipta soalan parasitologi, kena search gambar segala macam parasit lagi. Lepas tu kena fikir sesuai ke tidak. Tengok bloom taxonomi lagi. Aduhhh. Triple tensi!!Memang tensi untuk orang2 yang lembab macam saya ni. nak buat satu soalan pun terkial2. Kagum sungguh dengan mereka2 yang mampu buat soalan dalam satu malam je, macam Kak Na. Macam mana lah boleh buat soalan dengan senang, cepat dan bernas. Kalau saya? Lebih rela tidur dari tertekan sorang2 buat soalan. hehehe.

Tapi ini lah penangan lama sangat tak ada kerja. Lepas raya hari tu, budak2 exam. Kami lecturer2 yang xberhemah ni apa lagi, berfoya2 lah. Sekarang diaorang cuti sem, walaupun kami bekerja seperti biasa, tahap foya2 tu increase dengan tingginya.muahahaha. So, bila tiba2 kena buat kerja macam ni, terus rasa nak pitam. Lemah urat saraf. Padan muka. haha.

Okeh Mieyza. Tak baik merungut. Bersyukurlah ada kerja untuk di buat. At least masa tak terbuang sia2. Bukan selalu rasa tension rushing segala macam ni. Busy2 pun engkau sempat juga merayau huhahuha sana sini. Lagi pun ini kan sebahagian dari tanggungjawap. Kadang2 kan tekanan itu akan menjadikan kita lebih baik. Niat lah nak buat kerja ni kerana Allah Taala. dapat pahala,kerja pun jadi sebahagian ibadat. Okeh, tak payah nak merungut2. Cabaran ni. Kena sambut dengan hati yang terbuka. Dah, sambung buat soalan. Sibuk2 pun engkau sempat update blog??

It's Not An Option, It's Part of Your Job.

1 comment:

a.R.e.I.d said...

Owh... berpoya-poya yer...jangan lupa... anda sedang diperhatikan.....

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati