tekan jangan tak tekan!

Friday, October 22, 2010

Susah akhirnya Senang.

Minggu yang hectic! Ye, minggu ini minggu yang sangat sangat sangat SIBUK. Semua sibuk. Sibuk dengan ESD, Tagging, Minit mesyuarat. Mcm2 lah. Semua harus di hantar ke Shah Alam on time. Start dari gila-hantuk-kepala buat soalan exam, sambung pulak kerja yang datang gedebuk gedebak secara pukal, semuanya macam tak cukup nafas. Dan tiba hari khamis, semua dah beres. Semua terpinga2 macam, eh..tak ada kerja kah?? Makanya, aktiviti meronggeng kembali. muahahaha.

Biasa lah kerja office, ada masa rileks, ada masa nak makan pun tak sempat. Yang kesian pasti lah PM2 dan pihak2 yang berkenaan. Kena bereskan kerja sampai ke malam. Kesian. Nak buat macam mana, tuntutan tugas, kena lah ikhlas bekerja. Baru jadi ibadah. 

Owhh ye, semalam juga ada sedikit ribut melanda. Tak ada lah ribut sangat, tapi bikin kecoh juga la. Semua sebab seseorang yang meluahkan ketidakpuasan hati secara sedikit kurang keajaran di facebook. Menyebabkan terhiris dan tergurisnya perasaan banyak orang. Tapi itu lah, budak2 zaman sekarang. Manja tak bertempat. Tak puas hati sikit, memaki hamun. Langsung dah tak ada rasa hormat kan si penyampai Ilmu. Entah lah, tak faham juga sebenarnya. Rasanya saya baru lagi tamat zaman belajar.Baru dalam 2 tahun. Kalau lah saya yang buat perangai macam tu dulu, entah apa yang jadi agaknya sekarang. See, tak sampai 5 tahun pun beza zaman saya dan zaman budak2 skrg, tapi tahap hormatkan guru aka pengajar macam dah terhakis separuh. Lagi 10 tahun, apa agaknya yang berlaku? Seram pulak haku fikirkannya.

Memandangkan hari ini Jumaat, cuti macam biasa, sangat lah tak tahu nak buat apa. Banyak rancangan sebenarnya, tapi satu pun tak jalan. Then teruslah mengajak cik Ziana kita membuat aktiviti yang dah lama rancang tapi tak jadi2, JOGGING. haha:D. So tadi pukul 5 lebih, berangkatlah kami ke Taman Awam Batu Buruk. Ni tempat wajib untuk berjogging. Walaupun ada lagi tempat lain, tempat ini juga yang kami tuju. Akhirnya masing2 tertanya2, eh..kenapa kita tak gi sini je? eh..kenapa tak gi situ je? Persoalan yang tak terjawap. haha:D

Lepas penat2 berpeluh lari 200 2 pusingan, kami pun macam biasa ke Pantai bercanda ria berbikini mandi laut melayan perasaan sekejap ambil angin. Sangat menenangkan. Selalu rasa bertuah jadi rakyat Terengganu yang dekat dengan pantai ni. Stress je gi pantai. Tension je gi pantai. Putus cinta gi pantai. Happy gi Pantai. Pendek kata, apa2 acara pun nak gi Pantai. Seronok kan. hehehe. Tengah2 syok memandang laut, sambil mengacau orang sedang ber-dating, tiba2 seseorang menyuarakan rasa lapar. Nak makan. Nak ice blended. Haiih, penat saja ber-jogging.gegeggegeege. Lantasnya, berangkatlah kami mencari sumber makanan untuk menampung perut. Lokasi makan, food court baru kat Giant. Nampak meriah dan ramai orang. Not bad lah kat sini, banyak choice. Cuma sistem sedikit memening kan. Air kat sini perlu di-order atau kena layan diri? Pening betul. Tapi yang penting, Jogging tadi adakah tindakan yang sia-sia??? hahahahahahaha:D

1 comment:

Aiko FarahShahida said...

bab jogging..
sy memahami!~

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati