tekan jangan tak tekan!

Saturday, November 20, 2010

LUKA

Terus terang, saya bukan dalam kondisi yang baik untuk berkata2 dengan berhemah dan berlembut. Dalam hati dan kepala cuma mahu memaki hamun sepuas hati. Dan terasa mahu menunjal2 kepala dua ekor manusia. Tegarnya merobek hati saya. Apa salah saya pada kamu berdua? 

Dan perempuan, saya mahu bertanya, apa kamu rasa kalau kamu di tempat saya? Apa yang kamu lakukan kalau kamu di tempat saya? Kamu pernah SMS saya minta maaf atas 'ketidaksengajaan' kamu, dan sekarang tanpa rasa bersalah kamu ulangi balik? WHAT THE HELL. Ok, saya faham, tepuk sebelah tangan, takkan berbunyi. Takkan berbunyi.

Ikutkan hati, saya tak nak maaf kamu berdua sampai mati. Sampai MATI! Sebab saya dah korbankan segala semata2 janji yang dah di tabur. Bukan sedikit air mata yang gugur. Dan sekarang kerana kamu, saya bazirkan airmata saya lagi sekali. Allah tahu betapa sakitnya saya rasa sekarang. 

 Dan selepas saya tarik nafas panjang2, fikir masak2, ini semua adalah jawapan pada doa yang saya pohon selama ini. Ini rupanya jalan keluar bagi semua masalah saya. JAdi saya berhenti dari menyalahkan kamu berdua. Semua salah saya. Saya terlalu bodoh untuk perasan apa yang dah berlaku sebenarnya. 

Dan dengan seikhlas hati, saya MAAFkan kamu berdua. Saya MAAFkan. Sebab saya yakin, setiap apa pun yang kita buat, benar atau salah, akan di balas dengan setimpalnya oleh Allah Taala. Saya halalkan setiap kesusahan, penghinaan dan penderitaan yang pernah saya terima demi dia. Jadi perempuan, jangan lagi bermain api. Dan jangan bimbang, saya tak akan sekali2 menyerang kamu, atas semua perbuatan kamu. Malah saya dengan rela hati MENGUNDUR DIRI. Saya takkan mempertahankan sesuatu yang sia2. Cuma saya nak ingatkan APA YANG KAMU BAGI, ITU YANG KAMU AKAN DAPAT SUATU HARI NANTI.

2 comments:

MamaRifqy said...

NAPE MIZAAA..sabar ye mizamieeee !!

dania said...

what goes around wil comes around.. just wait n see.. when it happens.. smile n says.. 'padan muke ko, ko wat kat aku dlu x pk, skrg dh jadik kat ko, ko layan lah sendiri..' =)

© The Colorfull of Mieyza's Life | Template By Blog Bingkisan Hati